ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕКИ, СТІЙКОСТІ ТА ЗАХИСТУ ВОДНИХ ЦИФРОВИХ СИСТЕМ

ДЕДЛАЙН: 05 вересня 2024 року

БЮДЖЕТ: 8 500 000 євро

❗️Ми допомагаємо в оформленні та подачі заявки на цей грант❗️

Замовити грант під ключ

Очікувані результати

Очікується, що результати та результати проекту сприятимуть наступним очікуваним результатам:

  • Підвищена безпека та стійкість водних цифрових систем, включаючи систему систем та їхні функції, а також з урахуванням як зловмисного втручання, так і збою системи, особливо щодо застосування методологій штучного інтелекту, мереж датчиків і берегового бортового зв’язку.

  • Удосконалений дизайн системи, що вирішує питання людського фактора на мінливих рівнях взаємодії людини та автоматизованої системи

  • Гарантія стійкості, безпеки та захисту водних цифрових і підключених систем здійснюється на основі надійних методологій, аналогічних стандартам, що застосовуються в інших секторах, які застосовують критичні для безпеки цифрові технології та їх застосування в критичних для безпеки умовах, включаючи безпеку судноплавства. і його системи.

  • Надійні водні цифрові та підключені системи для забезпечення безпеки та стійкості (включаючи режими надійності, такі як безвідмовний, безвідмовний, непрацюючий тощо, HAZOP, система систем, безпеки, дані про обладнання та обладнання тощо)

  • Розробляються та розповсюджуються методології для забезпечення ефективного аналізу HAZOP та перевірки водних цифрових систем, що збільшує використання загальних підходів, також при використанні програм штучного інтелекту.

  • Підвищена безпека програмного забезпечення (включаючи функціональний аналіз і оцінку надійності).

  • Підвищена кібербезпека для експлуатації та обслуговування (включно з обслуговуванням програмного забезпечення).

Сфера застосування

Сучасний водний транспорт все частіше покладається на інтелектуальні цифрові та підключені системи для забезпечення безпечної та ефективної роботи. На великих складних суднах системні підходи використовуються разом з підходами Інтернету речей і штучного інтелекту для інтеграції різноманітних систем, починаючи від датчиків, систем управління бізнесом і вантажем, керування електроживленням і двигуном, електронної навігації та ситуаційної обізнаності. Системна інтеграція систем із запатентованими цифровими системами управління стає все більш критичною з точки зору забезпечення безпеки та ефективності. Складність і основа програмного забезпечення робить забезпечення стійкості таких систем складним завданням і вимагає відмінностей від тих, що застосовуються до апаратних систем. Водна цифрова система може бути вразливою як до зловмисного втручання, так і до наслідків збою системи. Приклади включали підробку навігаційних сигналів GPS, атаки на знос інтегрованих систем керування контейнерами, повне відключення електроенергії та евакуацію гелікоптером великого пасажирського судна, коли системи захисту двигуна виявили загальну несправність у всіх водних системах двигуна. Проблема забезпечення безпеки та стійкості цифрових систем особливо важлива на великих складних суднах, де рівень інтеграції та підключення є високим і де наслідки відмови можуть бути особливо важкими.

У сфері виробництва та управління електроенергією величезна кількість нових технологічних рішень, часто обумовлених екологічними нормами, створює нові виклики в проектуванні та управлінні суднами, де потреба в інтеграції різноманітних перетворювачів енергії (ДВС, батареї, паливні елементи, вітер, конденсатори тощо) стикають проектувальників і операторів із системами, заснованими на абсолютно різних принципах роботи, що поєднуються з різними вимогами та системами керування та цифровими системами. Інтеграція для використання всього потенціалу в безпечній і захищеній структурі є ключем до їх впровадження.

Крім того, можливість інтеграції різних систем (та їхньої динаміки) передбачає постійно зростаючу кількість датчиків, дані яких, об’єднані, повинні стати доступними для оптимізації та підвищення обізнаності під час нормальних і безпечних критичних операцій.

Всебічні дослідження HAZOP (Hazard Operability) є важливими для таких суден, але методології погано встановлені у водному секторі, тоді як інші сектори, що працюють з критично важливими для безпеки цифровими системами (аерокосмічна, ядерна, медична автомобільна тощо), мають добре встановлену практику. Крім того, застосування «апаратного забезпечення в циклі» для моделювання та перевірки цифрових систем залежить від якості цифрової моделі моделювання. Це може бути важко для водного транспорту через різноманітність конструкцій суден, складність і відсутність відповідних даних щодо інтегрованих компонентів. Тестування перед доставкою та морські випробування можуть включати моделювання несправностей і цифрове тестування, засноване на ідентифікації критичних цифрових систем, визначених HAZOP, але такі випробування зосереджуються на апаратному забезпеченні або підсистемах, таких як керування кермом, а не на повній інтеграції. Для критично важливих для безпеки систем необхідно встановити режими надійності для визначення безпечного стану за замовчуванням у разі збою системи або виявлення зловмисного втручання. У цьому відношенні найкращим станом системи може бути: «відмова в працездатності», «м’яка відмова», «безпечна відмова», «захищена відмова», «пасивна відмова», «відмовостійка».

Діяльність буде спрямована на розробку методології HAZOP для оцінки всієї системи високооцифрованих, підключених складних судин. Методологія повинна включати систему, систему систем, розроблених для певної функції або наборів функцій, та/або методологію для всього судна, у тому числі, коли передбачається застосування алгоритмів штучного інтелекту. Методологія буде розроблена спільно з відповідними зацікавленими сторонами, включаючи суднобудівників, системних дизайнерів і постачальників обладнання, ІТ-фахівців, операторів, класові товариства, регулятори. Прийнятність методології для всіх зацікавлених сторін буде оцінено, і буде розроблено дорожню карту впровадження з урахуванням будь-яких виявлених перешкод. Робота спиратиметься на досвід інших секторів із більш розробленими процедурами оцінки та забезпечення цифрової безпеки.

Інтеграція бортових систем і функцій за проектом для безпечної та надійної роботи повинна використовуватися для тестування та демонстрації безпеки та безпеки програм.

Розроблена методологія буде застосована до репрезентативного складного високоцифрованого судна, будуть визначені критичні для безпеки системи та функції, а також встановлено відповідні режими надійності та заходи пом’якшення з урахуванням як зловмисного втручання, так і відмови системи.

Будуть розроблені та продемонстровані економічно ефективні методології перевірки безпеки, стійкості та правильного функціонування цифрових і підключених суднових систем, критичних для безпеки, включаючи системи систем.

  • У разі валідації на основі теоретичних цифрових моделей та/або цифрового парування (наприклад, апаратне забезпечення в циклі), тоді валідність моделі має бути доведена, а також її гнучкість для застосування до ряду конструкцій посудин.

  • У разі валідації на основі фізичного тестування реакцій кінцевої системи на ряд станів несправності та зловмисного втручання під час остаточних випробувань має бути впевненість, що умови тестування є репрезентативними для ідентифікованих ризиків.

Узяти участь

Замовити грант під ключ

Ми допомагаємо оформити та зареєструвати вашу організацію як партнера від України для участі у міжнародних грантових програмах Європейської Комісії.

Можливо, ви захочете самостійно оформляти грантові заявки й на постійній основі отримувати безповоротні грантові кошти на свої проєкти!? А щоб ви навчилися робити це правильно, ми розробили для вас: 

🔴 Онлайн курс з написання грантових проєктів ТУТ

HORIZON-CL5-2024-D6-01-10