ЕКОНОМІЧНО ЕФЕКТИВНІ СТІЙКІ ТЕХНОЛОГІЇ ТА СТРАТЕГІЇ ВРЕГУЛЮВАННЯ КРИЗОВИХ СИТУАЦІЙ ДЛЯ ШИРОКОМАСШТАБНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ ТА ІНФРАСТРУКТУРИ ПІСЛЯ ЯДЕРНОГО ВИБУХУ АБО ІНЦИДЕНТУ НА ЯДЕРНОМУ ОБ’ЄКТІ

ДЕДЛАЙН: 20 листопада 2024 року

БЮДЖЕТ: 6 000 000 євро

❗️Ми допомагаємо в оформленні та подачі заявки на цей грант❗️

Замовити грант під ключ

Очікувані результати

Очікується, що результати проектів сприятимуть досягненню деяких або всіх наступних результатів:

  • На основі існуючої національної практики, покращення розуміння радіоактивних опадів і методології щодо надійного та швидкого моніторингу потужності дози та визначення специфічних нуклідів з метою сприяння безпечній евакуації після ядерної або радіологічної події;

  • Удосконалені інструменти та методи оцінки ризику після ядерної або радіологічної події та оптимізовані дії після катастрофи, які базуються на аналізі ризику, а не на ймовірності

  • Визначення відповідного діапазону різних захисних заходів, у тому числі медичних контрзаходів, необхідних після аварії РН, і покращення захисту населення та інфраструктури шляхом кращого аналізу даних датчиків, що призводить до відповідних захисних дій;

  • Покращене розуміння зараження та знезараження населення та інфраструктури, а також покращені швидкі процедури знезараження осіб після інциденту РН;

  • Рекомендації щодо інтеграції вдосконалених технологій і методологій оцінки в системи антикризового управління РН.

Сфера застосування

Ядерний вибух у будь-якій країні-члені ЄС (або в європейських країнах-сусідах) призведе до катастрофічних наслідків для багатьох громадян і жителів ЄС. Наприклад, початкові наслідки ядерного вибуху в місті призведуть, окрім численних загиблих і тяжко поранених громадян, до зруйнованої інфраструктури. Радіоактивний шлейф, що містить тверді частинки, може пошкодити вентиляційні системи, а опади спричинять високу потужність дози. Критичність або інші інциденти на атомних електростанціях і суднах з атомними двигунами можуть виникнути через пряму атаку, диверсію, супутні збитки, аварії, втрату інфраструктурних послуг, таких як електро- та/або водопостачання, або відсутність необхідного кваліфікованого персоналу на місці.

Дослідження великомасштабного захисту населення та інфраструктури у випадку ядерного вибуху необхідно проводити як окремо, так і в перспективі RN. Дослідницька діяльність, спрямована на оновлення можливостей ЄС щодо широкомасштабного захисту населення та інфраструктури у випадку ядерного вибуху, виграє від проведення в тісній співпраці з іншими членами ЄС. Дослідницька діяльність також має стосуватися покращення розуміння радіоактивних опадів та оцінки потужності доз для населення після ядерного вибуху, щоб уможливити використання економічно ефективних стійких технологій для захисту населення та інфраструктури.

У ситуації після РН-інциденту необхідно звести до мінімуму трудомісткі та трудомісткі процедури дезактивації населення. Таким чином, можливість визначити потребу в дезактивації, і, перш за все, оцінити, що в дезактивації немає потреби, буде корисною, а також можливість безпечно увійти до притулку чи іншої захищеної території.

Захисні заходи після аварії РН можуть відрізнятися залежно від ситуації. Такі заходи повинні базуватися на оцінених ризиках, а не на ймовірності. Починаючи з датчиків, а також інших доступних даних, заходи можна оптимізувати з точки зору ризику та вартості, що призведе до економічної ефективності.

На основі даних вимірювань можна прийняти відповідні захисні заходи. Якщо аналіз ризику призводить до низького рівня ризику, може знадобитися більш низький рівень заходів пом’якшення, що призведе до зниження витрат. Потім ресурси можна буде використовувати в інших сферах, де вони більш потрібні, що призведе до загального оптимізованого захисту.

Захисні дії повинні базуватися на моделюванні ризиків. Таке моделювання ґрунтується на наявних знаннях про різні вхідні величини, що призводить до розподілу ймовірностей, з якого можна обчислити ризик із застосуванням функції наслідків.

Нові технології повинні бути сумісні з системами кризового менеджменту RN, стратегіями кризової комунікації та враховувати відповідні соціальні та людські фактори, такі як уразливі групи, культурні та мовні відмінності. Для досягнення очікуваних результатів заохочується міжнародна співпраця. Ці дії мають належним чином враховувати політику ЄС, зокрема Директиви SevesoIII та CER.

Ця тема вимагає ефективного внеску дисциплін SSH та залучення експертів SSH, установ, а також включення відповідного досвіду SSH, щоб отримати значущі та значні ефекти, посилюючи суспільний вплив відповідної дослідницької/інноваційної діяльності.

Узяти участь

Замовити грант під ключ

Ми допомагаємо оформити та зареєструвати вашу організацію як партнера від України для участі у міжнародних грантових програмах Європейської Комісії.

Можливо, ви захочете самостійно оформляти грантові заявки й на постійній основі отримувати безповоротні грантові кошти на свої проєкти!? А щоб ви навчилися робити це правильно, ми розробили для вас: 

🔴 Онлайн курс з написання грантових проєктів ТУТ

HORIZON-CL3-2024-DRS-01-05