ДЕДЛАЙН: 16 січня 2025 року
БЮДЖЕТ: 15 000 000 євро
❗️Ми допомагаємо в оформленні та подачі заявки на цей грант❗️
Замовити грант під ключОчікуваний результат
Очікується, що результати проекту сприятимуть досягненню всіх наступних результатів:
-
Розробка та впровадження рішень для розумного дизайну міського громадського простору та планування та управління фізичною інфраструктурою в різних сферах, пов’язаних із транспортом та інтегрованими енергетичними системами, які дозволяють інтегрувати послуги мобільності в межах міста та його вуличної мережі та планування.
-
Мобільні та/або енергетичні рішення, які відповідають потребам людей і міст, розроблені спільно з місцевою владою, громадянами та зацікавленими сторонами, перевірені та впроваджені в містах для досягнення кліматичної нейтральності до 2030 року.
-
Підвищення обізнаності щодо потенціалу цієї сфери політики для підтримки відродження та перерозподілу міського громадського простору, а також створення більш економічно життєздатного та стійкого міського середовища.
-
Поліпшення громадського здоров’я завдяки кращій якості повітря на місцевому рівні, зменшенню перегріву міст та викидів забруднюючих речовин (повітря та шуму), кращим умовам та інфраструктурі для активних видів спорту та покращенню умов життя.
-
Покращити загальний зв’язок міського громадського простору та доступність різних міських районів/районів/промислових районів шляхом інтеграції/вбудовування мультимодальності та спільних послуг у схему та інфраструктуру вулиць/міських громадських просторів.
-
Більш ефективне та справедливе використання міського простору завдяки динамічному управлінню простором загалом і узбіччям зокрема, відповідно до різноманітних потреб і функцій, а також за допомогою цифрових інструментів.
-
Сприяння кращому використанню транспортних засобів (зокрема, громадського транспорту та активних видів транспорту для пасажирів і міської логістики), кращому використанню паркувальних місць для інших цілей, пріоритезації видів транспорту та спільних послуг мобільності, які мають найменший вплив на суспільне надбання та навколишнє середовище .
-
Зменшення тиску на громадський простір завдяки зменшенню потреб у паркуванні та інтеграції використання позавуличного простору в загальну концепцію громадського простору.
-
Створення розумного управління енергією та/або транспортними послугами в містах завдяки цифровізації та обізнаності споживачів щодо розумної зарядки та реагування на попит на енергію.
-
Удосконалення планування зеленої інфраструктури/зелених зон міста, підвищення їхньої здатності сприяти відновленню та добробуту людей.
-
Краща підготовленість громадян і міських планувальників до переходу від викопних джерел енергії до відновлюваних джерел енергії та інтеграції енергетичних систем, щоб забезпечити електрифіковану мобільність таким чином, щоб оптимізувати використання громадського простору та бюджетів.
Сфера застосування
З огляду на те, що наші міста надто густонаселені, дефіцит міського громадського простору вимагає розумного міського дизайну, планування, управління та визначення пріоритетів у розподілі міського простору для різних цілей, зручностей і послуг. Від перерозподілу міського громадського простору до більш стійких форм транспорту та виробництва та використання енергії, інтермодальних вузлів і транспортних розв’язок до динамічного управління профілем вулиць і узбіччями, а також інтеграції приміських/периферійних районів у загальну міську тканину і моделі, нинішні та майбутні дослідження мають бути спрямовані на те, щоб зробити міські громадські простори більш зручними для життя, забезпечуючи при цьому кращий зв’язок, доступність, соціальну взаємодію, включення та транзит у контексті мінливого клімату. Такі концепції, як «місто за 15 хвилин» і «суперквартали», набирають обертів і мають величезний потенціал у формуванні практики містобудування та проектування та послуг мобільності, заснованих на принципі близькості. Це підтримує цілі ефективної та зеленої мобільності, транспортну та енергетичну політику, Стратегію стійкої та розумної мобільності та нову Рамкову програму ЄС щодо міської мобільності.
Розглядаючи оптимізацію міських громадських просторів, необхідно враховувати аспекти, пов’язані з якістю повітря та міським кліматом, шляхом розробки стратегій на основі нових технологій та зеленої інфраструктури/зелених міських зон.
Пропозиція має стосуватися питання про те, як впоратися з обмеженим міським громадським простором і суперечливими вимогами до нього між транспортом та іншими користувачами, враховуючи соціальні та кліматичні цілі та необхідність переходу до більш енергоефективних і стійких видів транспорту, декарбонізації опалення та інфраструктури охолодження.
Кожна пропозиція повинна передбачати пілотні демонстрації принаймні в трьох містах (провідних містах), кожне з яких розташоване в іншій державі-члені або асоційованій країні, включаючи як міські, так і приміські райони. Пропозиції повинні надавати необхідні докази зобов’язань міст тестувати та впроваджувати спільно розроблені рішення. Щоб сприяти відтворюваності та використанню результатів, кожна пропозиція також має залучати щонайменше три міста відтворення/послідовників до розробки місцевих планів відтворення. Слід враховувати розмір і характеристики міст. Кожна пропозиція має включати принаймні одне місто зі 112 відібраних для Місії ЄС з кліматично нейтральних і розумних міст для міст-лідерів і одне для копіювання/міст-наступників.
Пілотні проекти повинні включати процес спільного проектування з зацікавленими сторонами, зацікавленими в реконструкції міського простору. Пілотні проекти повинні залучати державні та приватні місцеві зацікавлені сторони в галузі енергетики, мобільності та промисловості, а також громадянське суспільство для визначення інтегрованих, локально підтримуваних та економних рішень та відповідних передумов (стимули, методи участі тощо) у процесі управління змінами завоювати суспільне визнання шляхом інформування, участі та розгляду груп, які до цього часу перебували в невигідному становищі через існуючі умови.
Демонстрації мають бути «цифровими за замовчуванням» і використовувати локальні цифрові двійники та, де можливо, простори даних мобільності як інструменти для оптимізації трафіку, покращення послуг мобільності, моніторингу екологічних переваг у повітрі та шуму та моделювання кращого використання міського простору.
Очікується, що до кінця проекту діяльність і пілотні демонстрації технологічного характеру запропонованих рішень в робочому середовищі будуть щонайменше TRL 7.
Пропозиції мають стосуватися наступних двох сфер втручання:
1. Перерозподіл простору та перепланування інфраструктури
Це істотно змінить правила гри в містах на користь більш сталого та ефективного використання ресурсів за допомогою інтегрованих підходів, які сприяють декарбонізації різних секторів, зокрема екологічних видів транспорту, будівель, промисловості та пов’язаних послуг. Шляхом (пере)проектування та перерозподілу міського громадського простору, щоб відобразити рівень використання різних видів транспорту, нестійкі види транспорту, опалення та охолодження можуть бути заохочені, водночас заохочуючись до сталих. Розумний міський дизайн громадського простору та управління ним також є ключовим фактором розширення масштабів нових послуг мобільності. По-перше, це може допомогти розробити більш стійкі та доступні послуги мобільності зі станціями та концентраторами для спільних пристроїв та інфраструктурою зарядки, виділеними смугами для легкого та активного режимів, зонами посадки та висадки тощо. Крім того, це може допомогти підвищити прийнятність послуг сталої мобільності шляхом пом’якшення негативних зовнішніх ефектів, спричинених неналежним використанням міського простору, таких як незаконне паркування та захаращення тротуарів електросамокатами, рекламними банерами, сигналами світлофора тощо. Перерозподіл простору також важливий для перетворення доріг із звичайних транзитних місць у громадські місця з вищою соціально-економічною цінністю для людей – функція, яка стала надзвичайно важливою для місцевого відпочинку під час пандемії COVID-19.
Те ж саме стосується планування та управління міським простором для розміщення місцевої чистої та розумної енергетичної інфраструктури для живлення різних видів використання енергії, включаючи мобільність, будівлі, комерційну та промислову діяльність. Однією з цілей інтеграції енергетичної системи буде оптимізація використання міського простору та існуючої інфраструктури, щоб уникнути непотрібних інвестицій у розподільні мережі, одночасно збільшуючи енергетичну автономію муніципалітетів і зменшуючи втрати при передачі та розподілі енергії. Крім того, одночасне планування та реалізація інфраструктурних проектів може значно скоротити інвестиційні витрати та потреби в просторі, наприклад, будівництво підземної автостоянки разом із місцем для геотермального теплового насоса або теплового накопичувача.
Чотири з наступних дослідницьких дій повинні бути спрямовані на подолання цих проблем у сфері мобільності (пункти 1-4) або енергетики (пункти 5-8):
-
Розробка інтегрованих інструментів і методів транспорту та міського планування для координації послуг стійкої мобільності та проектування майбутніх громадських сфер, враховуючи також їхні взаємозв’язки та вплив у різних просторових і часових масштабах. Це має бути пов’язано з Планами сталої міської мобільності (ПМММ) міст.
-
Що стосується електромобільності, заохочуйте результати досліджень пілотних проектів щодо перерозподілу використання транспортної інфраструктури – або використання єдиної інфраструктури для різних типів транспортних засобів, зручностей (таких як двонаправлені пункти зарядки) і транспортних засобів (наприклад, спільне використання загальнодоступних транспортних засобів у неробочий час). транспортні парки) у всій спільноті зацікавлених сторін на рівні ЄС.
-
Дослідження рішень для використання застарілої інфраструктури та того, як це може сприяти масштабуванню послуг стійкої мобільності, а потім проекти та демонстрації, які можуть допомогти краще зрозуміти цей космічний зсув і відіграють важливу роль у проектуванні, пілотуванні та розгортанні та оцінка цих нових послуг мобільності.
;Минулий досвід перерозподілу вуличного простору (наприклад, тимчасова інфраструктура під час COVID-19) може слугувати основою. -
Залучення поточних постачальників послуг та менеджерів інфраструктури (наприклад, постачальників послуг паркування) в екосистему міського простору, щоб зрозуміти, як поточні гравці можуть зробити внесок у нові послуги мобільності, збільшення мультимодальності, електрифікації та інтегрованої міської логістики та мобільності громадян.
-
Що стосується енергетики, підтримувати пілотні проекти для покращення розуміння та використання потенціалу розподілу дорожнього простору та розумного розподіленого виробництва енергії та зелених міських зон/інфраструктури на системній основі та моніторингу їх позитивного впливу на добробут людей.
-
Дослідницькі можливості для використання поточної інфраструктури (наприклад, будівель, мереж, підземних просторів), доповнених додатковими елементами (наприклад, доступ до даних у режимі реального часу, реагування на попит, зберігання, розумна зарядка, накопичення тепла та енергії) для сприяння місцевим енергетичним спільнотам, віртуальним електростанціям і спільне використання енергії, одночасно зводячи до мінімуму потребу в нових інфраструктурах, які потребують простору та сприяють багатоцільовим будівельним проектам. Це також має включати інтеграцію теплових і електричних мереж і накопичувачів для кращого управління та збалансування виробництва та попиту на відновлювану електроенергію.
-
Встановити інтегрований підхід для проектування та декарбонізації мереж опалення та охолодження (включаючи розподілені установки та мережі малого масштабу та відповідні накопичувачі) у містах і міських районах синхронно з плануванням нового житла, капітального ремонту або промислового розвитку, пов’язаного з великим споживанням тепла або утилізаційні теплогенеруючі установки.
-
Вивчіть способи використання/оптимізації зеленої та блакитної інфраструктур у масштабах міста та вулиць для покращення міського клімату, зменшення попиту на енергію та транспорту без викидів.
2. Динамічне управління та використання бордюрів
Розумне управління міським простором та існуючою інфраструктурою включає їх динамічне використання, коли розглядається бордюрний простір, зміна його ролі та функції в часі, залежно від параметрів, функцій та потреб у зв’язку з годинами пік, доставки, пріоритетом громадського транспорту, базарними днями, нічним життям , і т. д. Динамічне управління простором вже досліджується в деяких містах і представляє можливість для подальшої інтеграції в плани мобільності за підтримки розумних технологій, інтелектуальних транспортних систем, локальних цифрових близнюків і просторів даних мобільності, автономних оптимальних систем контролю та керування на основі штучного інтелекту. .
Оскільки поява нових спільних послуг мобільності, таких як замовлення поїздки, мікромобільність та зростання доставки товарів у містах (ще більше, завдяки нещодавньому експоненціальному зростанню електронної комерції), кидає виклик традиційним способам управління вільним простором, потрібні нові підходи. Дослідження щодо переходу від використання бордюрів, зосередженого на вуличному паркуванні, до більш гнучкого та динамічного розподілу, який, наприклад, включає зони посадки та висадки для пасажирів і вантажів або виділені смуги для громадського транспорту в години пік, також показали потенціал для покращити та віддати пріоритет послугам стійкої мобільності та, таким чином, зменшити тиск на трафік завдяки збільшенню відсотка спільних поїздок.
Щоб забезпечити реалізацію цих інноваційних підходів, R&I може підтримати шляхом розробки:
-
Інструменти та вказівки для забезпечення впровадження інноваційних підходів до динамічного використання простору та бордюрів, отримані в результаті випробувань та пілотів гнучкого розподілу функцій бордюрів, включаючи зони посадки та висадки для пасажирів і вантажів.
-
Нові моделі розрахунку плати (наприклад, мета поїздки, потреба в просторі (розмір) кожного транспортного засобу, що користується суспільним надбанням, тощо) і фінансова модель для використання громадського простору в містах з огляду на досягнення цілей державної політики, включаючи кліматичну нейтральність.
Узяти участь
Замовити грант під ключМи допомагаємо оформити та зареєструвати вашу організацію як партнера від України для участі у міжнародних грантових програмах Європейської Комісії.