ДЕДЛАЙН: 21 січня 2025
БЮДЖЕТ: 640 000 000 євро
❗️Ми допомагаємо в оформленні та подачі заявки на цей грант❗️
Замовити грант під ключМета
Метою є модернізація транспортної інфраструктури в базовій і комплексній мережах TEN-T.
Сфера застосування
Пріоритет підтримуватиме проекти, які впроваджують наземну та повітряну інфраструктуру зв’язку, навігації та спостереження (CNS), маршрути, процедури та навчання, пов’язані з положення Основного регламенту EASA (ЄС) 2018/1139.
-
Навігація на основі продуктивності (PBN)
-
Проекти в цьому домені повинні впроваджувати маршрути та процедури PBN відповідно до вимог Регламенту PBN [1] , кінцевий термін впровадження якого – 6 червня 2030 року. Проекти/дії, спрямовані на впровадження підходів RNP, які підлягали нормативним вимогам 2020 або 2024 років крайні терміни не прийнятні.
-
Проекти повинні реалізовувати принаймні одну з наступного:
-
Оптимізація повітряного простору TMA , яка полягає у впровадженні SIDS і STARS з використанням необхідних специфікацій PBN як невід’ємної частини проекту реконструкції повітряного простору, що сприяє збільшенню пропускної спроможності та ефективності або зменшенню викидів і шуму.
У пропозиціях має бути описано, як вони впроваджуватимуть SIDS та STARS, використовуючи специфікації PBN, не лише як додаткове накладання існуючих процедур, але як невід’ємну частину перепланування повітряного простору. Пропозиції повинні вказувати на очікувані переваги щодо пропускної спроможності, безпеки, ефективності витрат, зменшення шуму, а також скорочення викидів і палива.
Оптимізація повітряного простору повинна дозволити вивести з експлуатації наземну навігаційну інфраструктуру для підвищення економічної ефективності без шкоди для безпеки. Розгортання інфраструктури наземної навігації та витрати на виведення з експлуатації наземної інфраструктури не підлягають фінансуванню .
-
Модернізація або передня установка літака з :Авіоніка з підтримкою SBAS, яка здатна використовувати процедури LPV у робочому стані.
-
Авіоніка здатна оперативно використовувати RNP1/RNAV 1 SID і STAR.
2. Інфраструктура каналу передачі даних
Проекти в цьому домені повинні підтримувати розгортання модернізації авіоніки для вирішення виявлених проблем сумісності в домені каналу передачі даних (наприклад, авіоніка, визначена в інформаційному бюлетені безпеки EASA). Проекти можуть охоплювати додаткові оновлення авіоніки, які дозволяють користувачам повітряного простору, які вже оснащені авіонікою каналу передачі даних, що відповідає нормативним положенням щодо каналу передачі даних у рамках базового регламенту EASA [2] , повністю використовувати переваги оперативного сервісу каналу передачі даних без будь-яких обмежень (як, для наприклад, обмеження, накладені списком реєстрації). Модернізація авіоніки повинна бути включена до списку рекомендацій щодо розгортання/проектів впровадження [3] для операторів, створеного Групою підтримки лінії передачі даних [4] .
Заявники повинні надати докази того, що оновлення авіоніки повністю сумісні з поточними системами передачі даних усіма постачальниками послуг зв’язку та аеронавігаційними послугами.
Проекти можуть включати впровадження модернізації авіоніки або наземних систем для оптимізації/зменшення використання каналу VDL-2 трафіком AOC шляхом перевантаження неважливих у часі даних до готових технологій.
3. Спостереження (ADS-B)
Проекти в цій області повинні підтримувати синхронну еволюцію інфраструктури повітряного та наземного спостереження, спрямовану на покращення послуг спостереження шляхом розгортання та використання технології ADS-B для покращення продуктивності, зниження витрат, покращення використання спектру та зменшення ризику надмірних опитувань. Щоб забезпечити синхронізоване впровадження, ці проекти повинні включати:
-
Оперативне використання даних ADS-B у своїй інфраструктурі спостереження для досягнення оптимального поєднання інфраструктури наземного спостереження постачальниками аеронавігаційних послуг. Проекти дозволяють виводити з експлуатації існуючу радіолокаційну інфраструктуру і, отже, повинні включати план виведення з експлуатації існуючої інфраструктури спостереження, включаючи транскордонну інфраструктуру, для підвищення ефективності витрат і спектру.
-
Обладнання повітряних суден авіонікою «ADS-B out» користувачами повітряного простору, які звільнені від дотримання нормативних вимог щодо спостереження в рамках базового регламенту EASA (наприклад, військова авіація та авіація загального призначення), коли це полегшує постачальникам аеронавігаційних послуг досягнення оптимальної комбінації інфраструктури спостереження (наприклад, шляхом виведення з експлуатації радарів, які обслуговуються для обслуговування літаків, не обладнаних ADS-B).
Ці проекти повинні бути запропоновані консорціумами, що об’єднують постачальників послуг і користувачів повітряного простору, не уповноважених відповідно до сфери застосування Регламенту SPI, які працюють в одному місцевому середовищі.
Проекти повинні включати план виведення з експлуатації існуючої інфраструктури, який має бути реалізований протягом дії, таким чином демонструючи залучення зацікавлених сторін до раціоналізації. Розгортання або модернізація радарів і систем WAM не підлягають фінансуванню. Витрати на виведення з експлуатації інфраструктури також не підлягають фінансуванню.
4. Безпека спостереження
Проекти, спрямовані на впровадження покращень безпеки в інфраструктурі спостереження шляхом виявлення, звітування та, коли це можливо, пом’якшення загроз безпеці.
5. Перешкоди GNSS
Проекти в цій сфері повинні впроваджувати заходи пом’якшення, спрямовані на усунення перешкод GNSS, які становлять значний ризик для безпеки та кібербезпеки діяльності цивільної авіації. Такі заходи повинні відповідати наступним рекомендаціям:
-
Встановлення процедур і планів на випадок надзвичайних ситуацій;
-
Оновлення експлуатаційних процедур і тренувальних заходів для диспетчерів управління та льотного екіпажу;
-
Цивільно-військова координаційна діяльність;
-
Моніторинг повітряного простору та повітряних суден, на які впливають перешкоди GNSS, та виявлення джерел перешкод;
-
Впровадити оновлення авіоніки, доступні від виробників, для підвищення надійності та стійкості;
-
Експлуатуйте та обслуговуйте авіоніку відповідно до рекомендацій виробників.
6. Сервіси U-простір U1 та U2
Впровадження базових U1 та початкових U2 U-космічних послуг (Commission IR 2021/664) забезпечить безпечну експлуатацію UAS у призначених U-space повітряних просторах, сприяючи входу нових зацікавлених сторін (наприклад, загальний постачальник інформаційних послуг (CISP) , U-space service provider (USSP), vertiport, оператори дронів/UAS тощо). Проекти повинні бути спрямовані на прискорення впровадження на ринок і впровадження базових послуг U1 і початкових U2 U-space.
Загальні вимоги до «Інших проектів банкоматів»
-
Кандидатам пропонується об’єднатися та подати єдину пропозицію для всіх тем CNS. Консорціуми заохочуються до включення всіх відповідних операційних зацікавлених сторін і виробників під керівництвом спільного координатора.
-
Фінансування може надаватися для проектів, які реалізують заходи з розгортання, передбачені законодавством Союзу – законодавством про єдине європейське небо та правовою базою EASA – кінцевий термін реалізації яких не закінчився до дати публікації цього конкурсу.
-
Витрати, понесені після закінчення термінів, установлених вищезазначеним законодавством, не будуть прийнятні для фінансування.
-
Заявникам пропонується об’єднатися з партнерами з кількох держав для вирішення спільних завдань, включаючи раціоналізацію транскордонної інфраструктури.
-
Діяльність з виведення з експлуатації повинна бути включена та реалізована протягом дії. Невиконання робіт з виведення з експлуатації для проектів PBN та ADS-B протягом дії проекту призведе до 10% зменшення відповідного гранту.
-
Пропозиції повинні включати проміжний етап, який вимагає подання запитів до компетентних органів для сертифікації/схвалення відповідної авіоніки CNS, інфраструктури, маршруту або процедур (наприклад, затвердження льотної придатності або публікація в AIP), якщо вони необхідні для оперативного впровадження.
Узяти участь
Ми допомагаємо оформити та зареєструвати вашу організацію як партнера від України для участі у міжнародних грантових програмах Європейської Комісії.