ПІДТРИМКА ЦЕНТРАЛІЗОВАНОГО ОПАЛЕННЯ ТА ОХОЛОДЖЕННЯ

ДЕДЛАЙН: 19 вересня 2024 року

БЮДЖЕТ: 4 000 000 євро

❗️Ми допомагаємо в оформленні та подачі заявки на цей грант❗️

Замовити грант під ключ

Ціль 

Щоб просунутися до вуглецевої нейтральності та поступово припинити залежність ЄС від імпорту викопного палива, існує нагальна потреба зменшити споживання викопного палива для опалення та/або охолодження. У цьому контексті, зокрема, сучасні та ефективні системи централізованого опалення можуть об’єднати місцевий попит із низькотемпературними відновлюваними джерелами енергії та відходами, а також з більш широкими електричними та газовими мережами, сприяючи таким чином оптимізації попиту та пропозиції між енергоносіями.

План REPowerEU, переглянута Директива про енергоефективність (EED) і переглянута Директива про відновлювані джерела енергії (RED) встановлюють амбітні заходи, включаючи збільшення частки відновлюваної енергії та відпрацьованого тепла в системах централізованого теплопостачання, а також способи сприяння досягнення ефективних мереж районування та охолодження. Оператори/власники централізованого опалення та/або охолодження повинні підготувати та реалізувати плани, щоб існуючі системи відповідали критеріям «ефективного централізованого опалення та охолодження», визначеним у EED. Це вимагатиме, серед інших аспектів, інтеграції низькотемпературної відновлюваної енергії (наприклад, із сонячної теплової енергії, енергії навколишнього середовища та геотермальних ресурсів) і відпрацьованого тепла, а також рентабельної та енергоефективної модернізації існуючих, неефективних мереж централізованого теплопостачання. Крім того, централізоване теплопостачання було визначено як ключовий варіант для декарбонізації сектору теплопостачання в країнах і регіонах без давніх традицій і досвіду в цій технології.

Варіант подальшого розвитку систем централізованого опалення та охолодження повинен бути інтегрований в енергетичне планування та складання теплових карт державними адміністраціями, використовуючи районний підхід при вирішенні політичного пріоритету впровадження відновлюваних та ефективних систем опалення та охолодження, включаючи, наприклад, будівництво або модернізацію систем централізованого теплопостачання при плануванні програм реконструкції.

Інструкції, рекомендації та технічні консультаційні послуги вже розроблено та перевірено на національному та місцевому рівнях. Незважаючи на це, велика частка існуючих систем централізованого опалення та охолодження все ще надмірно покладається на викопне паливо. Крім того, перехід до низькотемпературної відновлюваної енергії та відпрацьованого тепла, а також розробка нових систем на ринках, що розвиваються, перешкоджають, серед інших факторів, обмежені людські, технічні та фінансові можливості. Тому для підтримки підготовки проектів модернізації та розвитку необхідні технічна підтримка та сприятливі рамки.

Сфера застосування 

Очікується, що пропозиції теж спрацюють

  • з операторами/власниками існуючих систем централізованого теплопостачання та надати їм необхідну технічну підтримку для підготовки інвестиційних планів для переходу на інше паливо існуючих систем централізованого теплопостачання для виконання критеріїв «ефективного централізованого теплопостачання та охолодження», як це визначено в Енергоефективності Директива. Це може включати розширення існуючих мереж централізованого опалення та охолодження за умови, що вони повністю засновані на низькотемпературній відновлюваній енергії або відпрацьованому теплі; або

  • з муніципалітетами або відповідними ключовими зацікавленими сторонами в розробці інвестиційних планів для нових мереж централізованого опалення та/або охолодження, за умови, що вони повністю засновані на низькотемпературній відновлюваній енергії або відпрацьованому теплі, і з особливою увагою до існуючих будівель.

Основна увага має бути зосереджена на визначенні та пропозиції конкретних шляхів інтеграції низькотемпературної відновлюваної енергії або відпрацьованого тепла, як це визначено у переглянутій Директиві щодо відновлюваної енергії.

Інвестиційні плани, які необхідно розробити, повинні включати технічну частину та детальну ідентифікацію інвестицій, їх розклад, необхідні внутрішні та зовнішні ресурси, державні та приватні джерела фінансування, зокрема для перших траншів інвестицій та потенційне визначення альтернативного фінансування. джерела та моделі. Діяльність повинна включати, серед іншого, фінансове планування та попередні техніко-економічні обґрунтування, у тому числі, у відповідних випадках, оцінку сумісності з існуючим будівельним фондом та варіанти прив’язки модернізації централізованого теплопостачання до місцевих планів реконструкції будівель.

Розроблені інвестиційні плани повинні дозволити цільовій системі централізованого опалення відповідати критеріям «ефективного централізованого опалення та охолодження», як зазначено в оновленому варіанті Директиви про енергоефективність протягом 10 років. Однак перехід до низькотемпературних мереж централізованого теплопостачання не є обов’язковим, і можливі інші можливі підходи, що дозволяють перейти на низькотемпературну відновлювану енергію або відхідне тепло.

Пропозиції мають підтримувати розробку значної кількості інвестиційних планів принаймні у 3 прийнятних країнах. Пропозиції повинні чітко та переконливо демонструвати зобов’язання операторів/власників мереж централізованого теплопостачання, які будуть цільовими для співпраці, пояснювати зміст підтримки, яка буде надаватися, і те, як консорціум надаватиме цю підтримку на місцях. . Крім того, пропозиції повинні залучати та залучати необхідних зацікавлених сторін, зокрема потенційних постачальників відпрацьованого тепла, тісно співпрацювати з потенційними клієнтами, забезпечувати адекватну оцінку ризиків, визначати перешкоди, надавати рекомендації для регуляторних органів, внески для місцевих адміністрацій для підготовки місцевого опалення та плани охолодження та сприяйте тиражуванню через інших операторів/власників централізованого теплопостачання.

Очікується, що пропозиції в рамках цього обсягу не фінансуватимуть обладнання чи розробку нових інструментів (наприклад, програмного забезпечення або оновлення існуючих платформ, заявникам заохочується використання існуючого комерційного програмного забезпечення, якщо це необхідно).

Відповідно до Директиви про відновлювані джерела енергії, дії можуть також включати оцінку потенціалу участі в ринках електроенергії шляхом надання послуг з балансування, зберігання та інших гнучких послуг.

Пропозиції повинні бути подані принаймні 3 заявниками (бенефіціарами; не афілійованими особами) з 3 різних прийнятних країн.

Комісія вважає, що пропозиції щодо внеску ЄС у розмірі до 1,75 мільйона євро дозволять належним чином вирішити конкретні цілі.

Тим не менш, це не виключає подання та відбору пропозицій із запитом на інші суми.

Очікуваний вплив 

Пропозиції, подані за цією темою, повинні продемонструвати вплив наданих інвестиційних планів і вказівок на перехід до мереж «ефективного централізованого опалення та охолодження», а також на інтеграцію низькотемпературної відновлюваної енергії та відпрацьованого тепла. Очікувані результати разом із детальним аналізом вихідної точки, з набором добре обґрунтованих припущень, з чіткими зв’язками між результатами, повинні бути надані в пропозиції.

Пропозиції повинні демонструвати, як вони сприятимуть забезпеченню операторів централізованого теплопостачання та/або охолодження та/або місцевих органів влади та інших ключових зацікавлених сторін інвестиційними планами, інструкціями, внутрішньою спроможністю та іншими елементами, які необхідні або для створення нових систем, або для відповідності визначеним критеріям. для «ефективного централізованого опалення та охолодження», заохочуючи потенційних постачальників відпрацьованого тепла розглянути можливість стати постачальниками тепла для централізованого теплопостачання.

Пропозиції повинні кількісно визначати їх результати та вплив, використовуючи показники, передбачені для теми, якщо вони мають відношення до запропонованої діяльності. Вони також повинні запропонувати індикатори, які стосуються запропонованої діяльності. Очікується, що пропозиції не стосуватимуться всіх перерахованих впливів та показників. Результати та вплив слід кількісно визначити наприкінці проекту та протягом 5 років після завершення проекту.

Узяти участь

Замовити грант під ключ

Ми допомагаємо оформити та зареєструвати вашу організацію як партнера від України для участі у міжнародних грантових програмах Європейської Комісії.

Можливо, ви захочете самостійно оформляти грантові заявки й на постійній основі отримувати безповоротні грантові кошти на свої проєкти!? А щоб ви навчилися робити це правильно, ми розробили для вас: 

🔴 Онлайн курс з написання грантових проєктів ТУТ

LIFE-2024-CET-DHC