ДЕДЛАЙН: 29 серпня 2025 року
ДЕ: вся Україна
ГАЛУЗІ: громадський сектор, освіта
❗️Ми допомагаємо в оформленні та подачі заявки на цей грант❗️
Замовити оформлення грантової заявкиПокращення доступу до очного раннього дошкільного виховання і догляду (ECEC) та безперервності раннього навчання для маленьких дітей у прифронтових регіонах України
Географія проєкту: Дніпропетровська, Запорізька, Донецька, Одеська, Миколаївська, Херсонська, Харківська, Сумська області
Щоб забезпечити малим дітям у районах, постраждалих від війни та на лінії фронту, доступ до послуг ранньої освіти та догляду (ECEC), програма зосередиться на регіонах, де дитячі садки працюють повністю онлайн. Модальність «2 на 2» буде реалізована у безпечних громадських просторах 600 учителями, які проводитимуть двічі на тиждень заняття тривалістю щонайменше дві години протягом 5 місяців (жовтень 2025 – лютий 2026 рр.) для 9 000 дітей віком від 3 до 6 років у трьох цільових регіонах:
-
Дніпропетровська, Донецька та Запорізька області (3 675 дітей, 250 учителів),
-
Одеська, Миколаївська та Херсонська області (2 325 дітей, 150 учителів),
-
Харківська та Сумська області (3 000 дітей, 200 учителів).
Запропонована програма «2 на 2» буде реалізована у пріоритетних громадах, де послуги ранньої освіти залишаються закритими через триваючу війну. Вона має чотири результати:
Результат 1: Розширено доступ до можливостей якісного, очного раннього навчання для 9 000 дітей віком від 3 до 6 років
-
Діяльність 1.1. Створення/функціонування 600 дружніх до дітей, безпечних просторів з укриттями для «2 на 2», у співпраці з адміністраціями дитсадків і місцевою владою у трьох цільових регіонах. (1)
-
Діяльність 1.2. Перегляд навчальної програми «2 на 2» для кращого задоволення потреб дітей у трьох цільових регіонах та відповідно до нових стандартів ECEC.
-
Діяльність 1.3. Оплата праці загалом 600 вихователів, які проводять заняття «2 на 2» для 9 000 дітей (3–6 років) у трьох цільових регіонах.
Результат 2: Посилено спроможність вихователів у сфері соціально-емоційного навчання (SEL) та психосоціальної підтримки (MHPSS)
-
Діяльність 2.1. Перегляд програми тренінгів та повторних тренінгів «2 на 2» для вихователів. (2)
-
Діяльність 2.2. Проведення повторних тренінгів для 600 вихователів (які вже проходили навчання за програмою).
-
Діяльність 2.3. Навчання 240 нових вихователів проведенню занять «2 на 2».
-
Діяльність 2.4. Онлайн-підтримка та менторство для 600 вихователів.
Результат 3: Покращено спроможність батьків підтримувати розвиток і добробут своїх дітей (3–6 років) удома
-
Діяльність 3.1. Перегляд змісту батьківських занять відповідно до потреб сімей (3), з метою надання батькам інструментів для підтримки розвитку й добробуту дітей удома. (4)
-
Діяльність 3.2. Організація щомісячних двогодинних батьківських занять протягом 5 місяців.
Результат 4: Адвокація з місцевими органами влади у сфері освіти щодо відновлення якісного очного навчання для дітей 3–6 років у безпечних просторах (де дитсадки функціонують онлайн)
-
Діяльність 4.1. Збір доказів та даних для підтримки адвокації ЮНІСЕФ щодо розширення доступу до якісного очного навчання, зокрема «2 на 2», співпраця з місцевою владою для переоцінки безпекової ситуації та картування безпечних просторів у цільових регіонах і громадах.
-
Діяльність 4.2. Підвищення видимості проєкту та його досягнень через роботу з місцевою владою та громадами для популяризації історій успіху, уроків і особистих свідчень учасників «2 на 2».
-
Діяльність 4.3. Розбудова потенціалу місцевої влади для фінансування та впровадження модальності «2 на 2».
Виконавчі партнери будуть відстежувати прогрес за допомогою індикаторів навчання й розвитку дітей, показників залучення вчителів і зворотного зв’язку від батьків. Програма сприятиме забезпеченню гендерної рівності та інклюзивної освіти, щоб кожна дитина мала рівні можливості для навчання й розвитку.
-
Такі простори мають надаватися місцевою владою й утримуватися громадами, щоб забезпечити сталість проєкту. Тому в бюджет не потрібно включати витрати на оренду. ЮНІСЕФ підтримуватиме легкий ремонт і оснащення дружніх до дітей просторів (включаючи укриття).
-
Теми навчання охоплюють модальність «2 на 2», SEL, MHPSS, гендер, PSEA, раннє виявлення труднощів у навчанні та інклюзивну освіту, а також підтримку раннього навчання вдома (для батьківських занять). Наявні матеріали будуть надані обраній організації для перегляду.
-
ЮНІСЕФ замовив дослідження в IPSOS під назвою «Погляди та практики батьків і опікунів щодо участі в ранній освіті в Україні». Цей звіт надає дані про потреби сімей по всій Україні та стане корисним ресурсом для перегляду змісту батьківських занять.
-
Відібрана організація заохочується посилатися на вже наявні матеріали у сфері, щоб уникати дублювання зусиль, водночас забезпечуючи відповідність потребам сімей.
Дедлайн: 27 серпня 2025 року
Шляхи у майбутнє: шкільне професійне орієнтування,
посилення навичок, працевлаштовуваності та громадянської активності підлітків і молоді у Дніпропетровській та Запорізькій областях
Географія конкурсу: Запорізька, Дніпропетровська області.
ADAP: Очікувані результати:
-
10 молодіжних рад посилені у пріоритетних громадах.
-
Щонайменше 30 000 підлітків і молоді охоплено у Дніпропетровській області інклюзивними можливостями громадянської активності та працевлаштування.
-
Щонайменше 10 000 підлітків і молоді охоплено у Запорізькій області інклюзивними можливостями громадянської активності та працевлаштування.
-
1 молодіжний центр на рівні громади та щонайменше 3 молодіжні простори відновлено та обладнано.
-
100 молодіжних працівників охоплено тренінгами та програмами з нарощування потенціалу.
-
200 молодих людей охоплено програмами стажувань.
EDU: Очікувані результати:
-
8 000 учнів (8–11 класи, включаючи ВПО, дітей з ООП, дітей із сільських громад) беруть участь у програмах з професійної обізнаності у цільових школах та отримують індивідуальні консультації з вибору професії.
-
20 шкільних кар’єрних клубів створено або підтримано, із регулярними наставницькими сесіями, ярмарками/орієнтаційними заходами у співпраці з закладами профосвіти та роботодавцями.
-
300 педагогів (учителів, психологів) пройшли навчання з сучасних методів кар’єрного консультування.
-
100 учителів пройшли навчання з проєктно-орієнтованого навчання.
-
Щонайменше 10 заходів з інформування громади проведено для залучення батьків і опікунів до кар’єрного планування.
-
Щонайменше 70% молодих учасників повідомляють про підвищення впевненості у прийнятті кар’єрних рішень.
Офіційно зареєстрована українська ГО повинна мати досвід реалізації та координації донорських проєктів вартістю понад 300 000 доларів США за один проєкт протягом останніх 3 років. Досвід реалізації освітніх та молодіжних проєктів у Дніпропетровській та Запорізькій областях буде вважатися значною перевагою. Попередній досвід роботи з рамкою звітності HACT також буде вважатися значною перевагою. Попередній досвід співпраці з UNICEF також буде вважатися значною перевагою.
Виконавчий партнер повинен зробити внесок у вартість проєкту щонайменше 5% від програми. Організація має покривати всі витрати, пов’язані з ПДВ. Виконавчий партнер матиме право отримати кошти на нарощування потенціалу. Виконавчий партнер повинен базуватися у Запоріжжі та/або Дніпрі та забезпечувати підтримку на місцях, включаючи регулярний моніторинг у полі.
Заявникам рекомендується враховувати інноваційні, контекстно-специфічні та масштабовані підходи, які зміцнюють місцеві системи, при цьому забезпечуючи, що жоден підліток чи молода людина не залишиться поза увагою, а також включати інші релевантні заходи та надавати орієнтовний перелік активностей, які, як очікується, сприятимуть досягненню очікуваних результатів, наведених вище. Пропозиції будуть оцінюватися технічним комітетом, до складу якого входить UNICEF Україна.
Дедлайн: 29 серпня 2025 року