ГРАНТИ НА ЕНЕРГЕТИЧНИЙ ПЕРЕХІД ДЛЯ МСБ

ДЕДЛАЙН: 19 вересня 2024 року

БЮДЖЕТ:  5 250 000 євро

❗️Ми допомагаємо в оформленні та подачі заявки на цей грант❗️ 

Замовити грант під ключ

Ціль

Тема спрямована на збільшення обсягу приватного фінансування, що виділяється на енергоефективність і невеликі відновлювані джерела енергії, шляхом створення інноваційних схем фінансування для інвестицій у сталу енергетику.

Необхідно мобілізувати значні інвестиції в енергоефективність і дрібномасштабні відновлювані джерела енергії, щоб досягти амбіцій, визначених Європейською зеленою угодою і цілі щодо зменшення залежності ЄС від імпорту викопного палива, викладеної в плані REPowerEU. Щоб досягти необхідного рівня інвестицій, необхідно поступово максимізувати мобілізацію приватного капіталу, використовуючи державні кошти як каталізатор, і запровадити сприятливу нормативну базу. Це було основою роботи Групи фінансових установ з енергоефективності (EEFIG) і залишатиметься центральною метою нещодавно створеної Європейської коаліції з фінансування енергоефективності. Крім того, переглянута Директива про енергоефективність і Директива про енергоефективність будівель спрямовані на підвищення економічної ефективності державного фінансування та мобілізацію приватних інвестицій у заходи з енергоефективності, зокрема шляхом сприяння інноваційним механізмам фінансування. Національні енергетичні та кліматичні плани забезпечують надійну основу для держав-членів для оцінки та звітування про інвестиційні потреби та прогалини для досягнення національних енергетичних та кліматичних цілей до 2030 року, в тому числі щодо мобілізації приватних інвестицій. Smart Cities Marketplace пропонує платформу для пошуку інвесторів для інвестицій у чисту енергію, ІКТ-рішення та сталу мобільність.

Хоча значні витрати державного сектору виділяються на залучення приватного фінансування для енергоефективності та малих відновлюваних джерел енергії (наприклад, через механізм InvestEU), більшість приватних інвесторів все ще вважають цей тип інвестицій ризикованим, складним та/або недостатньо прибутковим. Це пов’язано з обмеженою доступністю інвестиційних можливостей, які відповідають вимогам фінансових установ щодо розміру, масштабу, стандартизації та операційних витрат. Існує потреба в створенні та розгортанні приватних схем фінансування, які можна розширити та/або тиражувати в масштабах, і зробити внесок у національні стратегії досягнення цілей енергоефективності до 2030 року та цілей політики оновлення будівель. Ці схеми мають бути адаптовані до специфіки профілів інвестицій в енергоефективність, а також до дрібних відновлюваних джерел енергії в будівлях, малих і середніх підприємствах, централізованому теплопостачання та інших відповідних секторах.

Схеми фінансування можуть бути ініційовані зацікавленими сторонами приватного сектору або місцевими та регіональними органами влади, а також іншими типами учасників.

Очікувані результати

Пропозиції повинні представляти конкретні результати, які будуть досягнуті діяльністю, і демонструвати, як ці результати сприятимуть впливу на конкретну тему. Ця демонстрація повинна включати детальний аналіз вихідної точки та набір добре обґрунтованих припущень, а також встановити чіткі причинно-наслідкові зв’язки між результатами та очікуваним впливом.

Пропозиції повинні продемонструвати, як вони сприятимуть створенню належним чином розроблених інноваційних схем фінансування, які діють і готові фінансувати інвестиції, а також вплив, який це матиме на інвестиції в енергоефективність і дрібномасштабні відновлювані джерела енергії.

Пропозиції повинні кількісно визначати їх результати та вплив, використовуючи показники, передбачені для теми, якщо вони мають відношення до запропонованої діяльності. Вони також повинні запропонувати індикатори, які стосуються запропонованої діяльності. Очікується, що пропозиції не стосуватимуться всіх перерахованих впливів та показників. Результати та вплив слід кількісно визначити наприкінці проекту та протягом 5 років після завершення проекту.

Індикатори для цієї теми включають:

  • Кількість інвесторів та розробників проектів, які використовують схему фінансування.

  • Кількість інвестиційних проектів, опрацьованих/охоплених схемою фінансування.

  • Обсяг інвестицій, оброблених/покритих схемою фінансування.

  • Кількість домогосподарств та/або підприємств, які отримують користь від схеми фінансування.

  • Інвестиції в сталу енергетику (енергоефективність та відновлювані джерела енергії), започатковані проектом (сукупно, у мільйонах євро).

  • Інвестиції в енергетичну реконструкцію будівлі, започатковані проектом (сукупно, у млн євро).

  • Середній % енергозбереження, передбаченого інвестиційними проектами.

Пропозиції також повинні кількісно визначати їх вплив, пов’язаний із такими загальними показниками для підпрограми LIFE «Перехід до чистої енергії»:

  • Збереження первинної енергії за рахунок проекту в ГВт/рік.

  • Кінцева економія енергії, викликана проектом у ГВт-год/рік.

  • Виробництво відновлюваної енергії за рахунок проекту (у ГВт-год/рік).

  • Скорочення викидів парникових газів (у тCO 2 -екв/рік).

  • Інвестиції в сталу енергетику (енергоефективність та відновлювані джерела енергії), започатковані проектом (сукупно, у мільйонах євро).

Сфера застосування

Пропозиції мають бути чітко зосереджені на індивідуальних, орієнтованих на ринок рішеннях для масового залучення приватного фінансування для інвестицій у сталу енергетику, що розуміється як інвестиції в енергоефективність та/або невеликі відновлювані джерела енергії та зберігання.

Пропозиції повинні встановлювати інноваційні схеми фінансування, що залучають приватне фінансування для інвестицій у сталу енергетику, приділяючи чітку увагу енергоефективності, принаймні в 1 прийнятній країні з чіткими амбіціями та зусиллями щодо розширення в інших відповідних країнах. Схема фінансування має запрацювати до кінця проекту, тоді як відповідні інвестиції можуть бути здійснені після завершення проекту.

Схеми фінансування можуть включати, наприклад, але не обмежуються:

  • Акціонерне, боргове, мезонінне фінансування, потенційно поєднане з невідшкодованими грантами («змішування»).

  • Місцеві або регіональні інвестиційні фонди, включаючи змішане фінансування. Гарантії, розподіл ризиків, страхування або інші інструменти зниження ризиків.

  • Енергетичні послуги, такі як контракти на ефективність використання енергії, ефективність як послуга та їх варіанти, якщо вони використовуються для фінансування інвестицій.

  • Фінансування за рахунком, за сплатою податків і фінансування на основі будівлі, де борг пов’язаний з лічильником енергії або будівлею, а не домогосподарством чи компанією.

  • Схеми, що доповнюють уже існуючі місцеві та регіональні засоби технічної допомоги, зокрема інтегровані послуги з ремонту будинків, спеціальним компонентом фінансування.

  • Схеми, орієнтовані на вторинний ринок, включаючи механізми рефінансування, спеціалізовані механізми сек’юритизації та схеми зелених облігацій.

  • Місцеві інвестиційні структури, включаючи фінансування громадян (наприклад, краудфандинг) для енергоефективності.

  • Ринкові інструменти, що мають відношення до сталої енергетики (наприклад, інструменти вуглецевого фінансування, зобов’язання з енергоефективності тощо).

  • Посередницькі, агрегаційні або клірингові центри, які сприяють узгодженню попиту та пропозиції фінансування сталої енергетики.

Пропозиції повинні брати до уваги всі наступні елементи:

  • Створіть інноваційну діючу схему фінансування енергоефективності та/або інтегрованих відновлюваних джерел енергії принаймні в 1 прийнятній країні. Пропозиції можуть ґрунтуватися на інноваційних схемах фінансування, успішно протестованих раніше, та/або використовувати їх у висококласних інноваційних схемах .

  • Розглянемо питання фінансування, а також структурування попиту, зокрема на регіональному та національному рівнях.

  • Визначте цільовий(і) регіон(и) і сектор(и) та обґрунтуйте, наскільки запропонована схема є інноваційною та доповнює доступні схеми фінансування.

  • Чітко продемонструйте бізнес-обгрунтування та фінансову життєздатність запропонованої схеми (включаючи, наприклад, аналіз ринку, цільові розміри інвестицій, транзакційні та управлінські витрати, очікувану економію енергії/витрат та інші доходи тощо).

  • Сплануйте реплікацію та/або розгортання схеми, передбаченої за межами регіону(ів), націленого на створення, включаючи аналіз правових і ринкових умов для тиражування.

Пропозиції повинні продемонструвати підтримку цільових груп зацікавлених сторін і докладно представити, як вони будуть залучені до проекту.

Пропозиції повинні бути подані принаймні 3 заявниками (бенефіціарами; не афілійованими особами) з 3 різних прийнятних країн.

Комісія вважає, що пропозиції щодо внеску ЄС у розмірі до 1,75 мільйона євро дозволять належним чином вирішити конкретні цілі. Тим не менш, це не виключає подання та відбору пропозицій із запитом на інші суми.

Узяти участь

Замовити грант під ключ

Ми допомагаємо оформити та зареєструвати вашу організацію як партнера від України для участі у міжнародних грантових програмах Європейської Комісії.

Можливо, ви захочете самостійно оформляти грантові заявки й на постійній основі отримувати безповоротні грантові кошти на свої проєкти!? А щоб ви навчилися робити це правильно, ми розробили для вас: 

🔴 Онлайн курс з написання грантових проєктів ТУТ

LIFE-2024-CET-PRIVAFIN