ДЕДЛАЙН: 30 жовтня 2025 року
ДЕ: Чернігівська, Донецька, Дніпропетровська, Харківська, Херсонська, Миколаївська, Одеська, Сумська, Запорізька області
ГАЛУЗІ: медіа
❗️Ми допомагаємо в оформленні та подачі заявки на цей грант❗️
Замовити оформлення грантової заявкиФПСУ надаватиме обмежені по тривалості гранти незалежним ЗМІ обласного та місцевого рівня для створення та поширення високоякісного, актуального для аудиторії контенту, який:
-
Просуває теми суспільного інтересу, що є важливими для стійкості та згуртованості громад (наприклад, готовність до кризових ситуацій, доступ до послуг і пільг, раннє відновлення, інклюзія та соціальна згуртованість, захист культурної спадщини);
-
Сприяє зміцненню довіри завдяки точному, доступному та практичному висвітленню (наприклад, покрокові інструкції щодо отримання життєво важливих послуг, історії реальних користувачів);
-
Зменшує поширення та вплив недостовірної інформації, надаючи пріоритет верифікації, прозорості та своєчасному виправленню помилок;
-
Враховує GEDSI (гендерна рівність, люди з інвалідністю, соціальна інклюзія) та контекстуальну чутливість при виготовленні контенту, забезпечуючи представництво різних категорій та вибір формулювань (мінімізуючи шкоду та максимізуючи позитивний ефект);
-
Формує сталу інституційну спроможність редакцій, яка збережеться після закінчення дії гранту.
Орієнтовні результати (від кожного грантоотримувача):
-
Регулярне створення мультимедійного контенту (короткі відео, розгорнуті статті, фоторепортажі, роз’яснювальні матеріали, інфографіка, подкасти або радіопередачі).
-
Робота за спільним редакційним календарем публікацій, який координується з ФПСУ.
-
Участь у щонайменше одній сесії обміну досвідом і одному семінарі з планування контенту (віртуально).
-
Щомісячні звіти про хід реалізації проєкту (включно з інформацією про охоплення, залучення, утримання аудиторії (залежно від обставин), теми коментарів, нотатки про винесені уроки) з посиланнями або доказами публікаціїчи трансляції.
-
Комплексний підсумковий звіт із показниками охоплення, залучення та впливу на громадськість.
ФПСУ є адаптивною програмою та передбачає регулярні навчальні сесії. Очікується, що усі грантери включатимуть навчальні заходи у свою роботу.
-
Аналіз післядії (After Action Reviews) (обов’язково);
-
Сесія рефлексивного навчання (Action Learning Sessions) (рекомендовано);
-
Документування та звітність: грантери зобов’язані заздалегідь інформувати проєктні команди про кожен навчальний захід, дотримуватися наданих рекомендацій щодо його проведення та передавати зібрані під час сесій дані проєктним командам у погоджений термін.
Команда Моніторингу, оцінки та навчання ФПСУ забезпечить грантерів необхідними шаблонами, методичними рекомендаціями та, за потреби, може допомогти з фасилітацією навчальних сесій.
Для кого
Цільові регіони: Чернігівська, Донецька, Дніпропетровська, Харківська, Херсонська, Миколаївська, Одеська, Сумська та Запорізька області.
Програма розглядає заявки від усіх ЗМІ, які дотримуються журналістських стандартів та здійснюють діяльність на рівні одного або декількох населених пунктів, тобто є локальними або регіональними медіа. З метою забезпечення справедливого відбору, реалістичних очікувань і збереження амбіційності, апліканти мають самостійно визначити тип медіа, до якого вони належать, відповідно до цілей програми. Оцінка здійсненності проєкту проводитиметься з урахуванням обраного типу медіа.
Заявники, які пропонують друкований та/або радіоконтент, повинні надати практичний план дистрибуції та розповсюдження контенту, що охоплює:
-
Друковані видання: запланований тираж кожного випуску та періодичність, канали та місця розповсюдження (наприклад, кіоски, поштові маршрути, державні установи, партнерські НУО/ОГС, партнерські заклади роздрібної торгівлі), оціночна кількість примірників на кожну точку та географічне охоплення прийнятних громад; логістичні та безпекові аспекти (транспортування, зберігання, безпечні маршрути); партнерські угоди та/або меморандуми про взаєморозуміння; підхід до моніторингу (наприклад, показники отримання примірників, вибіркові фотоаудити, періодичні підтвердження дистрибуції друкованих видань від партнерів).
-
Радіо: розклад трансляцій (дні/час), станція(ї) та частота(и), орієнтовні карти покриття; партнери з ретрансляції (за наявності); очікувані оцінки розміру аудиторії, підхід до моніторингу (наприклад, журнали ефірного часу , підтвердження ретрансляції).
За можливості ЗМІ типу B можуть також включати супутні цифрові адаптації контенту (наприклад, PDF друкованого видання, аудіофрагменти для соціальних платформ), але це не є обов’язковим.
Сума
-
Очікувана кількість присуджених грантів: 15 (залежить від якості заявок та наявного фінансування).
-
Очікувана тривалість гранту: 5 місяців.
-
Очікувана сума гранту: Очікується, що кожен окремий грант становитиме до 560 000 грн.
Обгрунтовані витрати на розповсюдження друкованої продукції (наприклад, доставка та транспортування, поштові послуги, плата за розміщення контенту в кіосках, розміщення на місцевих дошках оголошень) є допустимими, якщо вони безпосередньо пов’язані з затвердженими проєктними заходами, підтверджені стандартною документацією та забезпечують оптимальне співвідношення «ціна-якість».
Дедлайн
Повні проєктні пропозиції подаються в електронному вигляді на адресу: pfru-grants@chemonics.com із зазначенням номеру конкурсу 25-01_MediaGuard. ФПСУ прийматиме проєктні пропозиції до 23:59 за київським часом 03 (третього) листопада 2025 року.