КОЛИ: 1 конкурс – 21.08.2023; 2 конкурс – 04.09.2023; 3 конкурс – 18.09.2023
ДЕ: вся Україна, крім тимчасово окупованих територій
ГАЛУЗІ: бізнес
❗️Ми допомагаємо в оформленні та подачі заявки на цей грант❗️
Замовити оформлення грантової заявкиМікропідприємцям будуть надані гранти у розмірі до 4000 євро у гривневому еквіваленті для реалізації заходів з відновлення своєї господарської діяльності через три уповноважених банки: Ощадбанк, ПриватБанк та Банк Львів.
Головна мета грантової підтримки – відновлення діяльності мікропідприємців на територіях України, що найбільше постраждали від бойових дій та були деокуповані, а також посилити стійкість мікробізнесу в умовах війни з усіх інших регіонів України.
Відбір отримувачів грантів відбуватиметься в межах трьох конкурсів, для участі в яких мікропідприємець має подати заяву на порталі Дія. Переможці кожного з конкурсів визначатимуться в автоматичному режимі на рейтинговій основі на підставі порівняння показників діяльності підприємства до війни та під час бойових дій, тому жодних розрахунків чи бізнес-планів робити не потрібно.
Для кого
Детальні критерії прийнятності мікропідприємств:
Сума
Мікропідприємцям будуть надані гранти у розмірі до 4000 євро у гривневому еквіваленті для реалізації заходів з відновлення своєї господарської діяльності через три уповноважених банки: Ощадбанк, ПриватБанк та Банк Львів.
Терміни
Відбір відбуватиметься в межах трьох конкурсів (прийом заявок триватиме протягом двох тижнів по кожному конкурсу з моменту оголошення):
Перший конкурс
для відбору 250 мікропідприємців, які зареєстровані та провадять діяльність в найбільш постраждалих від війни областях (Дніпропетровській, Донецькій, Запорізькій, Київській (окрім м. Київ), Луганській, Миколаївській, Сумській, Чернігівській, Харківській та Херсонській)
Прийом заявок: 08.08.2023 – 21.08.2023
Другий конкурс
для відбору 250 мікропідприємців, які зареєстровані та провадять діяльність на деокупованих територіях: раніше тимчасово окупованих територіальних громадах Київської, Чернігівської, Харківської, Херсонської, Донецької, Сумської областей чи інших областей, які будуть деокуповані на момент подання заяви
Прийом заявок: 22.08.2023 – 04.09.2023
Третій конкурс
для відбору 250 мікропідприємців, які зареєстровані та провадять діяльність в усіх областях України, крім тимчасово окупованих територій
Умови:
Як отримати Грант від EU4Business для мікробізнесу?
Крок №1
Підприємець має заповнити заяву на порталі Дія. На етапі заповнення заяви підприємець має вже чітко знати, на які напрями він планує використати кошти мікрогранту. В заяві, окрім основної інформації про своє підприємство, підприємець має вказати такі важливі дані:
-
показники діяльності підприємства до війни (станом на 01.01.2022) та під час бойових дій (станом на 01.01.2023);
-
розмір річного доходу, середньооблікова кількість штатних працівників та сума сплаченого єдиного соціального внеску;
-
рівень завданих майну підприємства пошкоджень та руйнувань;
-
чіткі напрями використання коштів мікрогранту відповідно до переліку дозволених видів витрат та з урухуванням заборонених видів витрат.
Крок №2
Заява підприємця, заповнена на порталі Дія, передається до обраного підприємцем уповноваженого банку для перевірки його ділової репутації, кредитної історії та зв’язку з групою пов’язаних контрагентів, учасниками якої не можуть бути юридичні особи, а лише фізичні особи-підприємці.
У разі підтвердження уповноваженим банком бездоганної ділової репутації підприємця, його позитивної кредитної історії та відсутності зв’язку з групою пов’язаних контрагентів, учасниками якої є юридичні особи, інформація про таке підприємство передається до Фонду розвитку підприємництва для участі його у рейтингуванні та визначенні переможців конкурсу. В протилежному випадку, підприємство виключається з конкурсного відбору, про що Фонд розвитку підприємництва повідомляє його через портал Дія.
Крок №3
Проведення автоматичного рейтингування Фондом розвитку підприємництва на підставі таких критеріїв: рівень постраждалості підприємства від бойових дій, потенціал для відновлення підприємства та якість заходів з його відновлення.
До рейтингування допускаються мікропідприємства, які отримали позитивний результат перевірки уповноваженого банку на предмет ділової репутації, кредитної історії та зв’язку з ГПК, учасниками якої не можуть бути юридичні особи.
Рейтингування мікропідприємства відбувається за простою та прозорою процедурою на підставі інформації, вказаній у заяві, про показники діяльності підприємства, завданні пошкодження та руйнування, а також про напрями використання мікрогранту.
Крок №4
Зустріч підприємця з уповноваженим банком протягом 15 календарних днів з дати отримання повідомлення від Фонду розвитку підприємництва про проходження конкурсного відбору для проведення перевірки, відкриття рахунку та укладення договору про надання гранту.
Уповноважений банк проводить перевірку таких аспектів:
-
показників діяльності підприємства на підставі даних офіційної фінансової звітності;
-
намірів цільового використання коштів гранту на підставі інформації про предмет закупівлі та його ринкову вартість (якщо вартість предмету закупівлі перевищує 1 000 євро з ПДВ (у гривні за курсом на дату оцінки), підприємець має надати 3 (три) цінових порівняння у вигляді скан-копій з інтернет-сторінок постачальників, цінових пропозицій або рахунків;
-
відсутності податкового боргу;
-
інформації про зв’язок з групою пов’язаних контрагентів, учасниками якої є фізичні особи-підприємці, для упередження ситуації можливого порушення Програми, коли грант зможе отримати два і більше підприємців, які входять до однієї ГПК, що заборонено умовами Програми.
У разі позитивних результатів перевірки уповноважений банк має здійснити такі кроки:
-
відкрити рахунок підприємцю для подальшого зарахування коштів мікрогранту;
-
укласти з підприємцем договір про надання гранту.
Крок №5
Зарахування Платежу І у розмірі 80% від суми мікрогранту на відкритий рахунок підприємця протягом 5 банківських днів з дати укладення договору про надання гранту для подальшого фінансування заходів з відновлення мікропідприємства.
Крок №6
Фінансування підприємцем заходів з відновлення свого мікропідприємства відповідно до обраних напрямів використання коштів мікрогранту.
Фінансування заходів з відновлення підприємства за рахунок коштів Платежу І мікрогранту відбувається на підставі оригіналів відповідних платіжних документів шляхом цільового перерахування коштів мікрогранту уповноваженим банком на рахунок постачальника товарів, робіт, послуг, які були зазначені у заяві на участь у Програмі. У випадку невідповідності цілей фінансування з вказаними у заяві, платіж уповноваженим банком не санкціонується.
Фінансування заходів з відновлення підприємства за рахунок коштів Платежу І мікрогранту відбувається по мірі необхідності, але не пізніше ніж через 30 календарних днів з дати їх зарахування на рахунок підприємства. У разі невикористання коштів мікрогранту протягом зазначеного терміну, кошти Платежу І підлягають поверненню до ФРП.
За рахунок коштів мікрогранту покривається вартість товарів, робіт, послуг без податку на додану вартість (ПДВ), який має оплачуватись мікропідприємцем за рахунок власних коштів.
Крок №7
Підтвердження цільового використання коштів Платежу І мікрогранту для отримання Платежу ІІ (20% від суми мікрогранту). Для отримання коштів Платежу ІІ мікрогранту підприємець має прозвітувати про цільове використання коштів Платежу І мікрогранту. Для цього він має надати Уповноваженому банку документальні підтвердження оприбуткування та використання у своїй господарській діяльності придбаних за кошти мікрогранту товарів, роботів, послуг. Вимоги до переліку документальних підтверджень залежать від типу активів, які придбавались за кошти мікрогранту:
-
для підтвердження факту оприбуткування та введення в експлуатацію основних засобів підприємець має надати Уповноваженому банку видаткову накладну та фотографії, що демонструватимуть використання активу у господарській діяльності мікропідприємства;
-
для підтвердження факту приймання робіт або послуг – акт виконаних робіт або наданих послуг, підписані Постачальником та мікропідприємством;
-
підтвердження факту цільового використання всіх інших обігових коштів здійснюється на підставі копій платіжних інструкцій або виписок з рахунку, якими володіє Уповноважений банк і в даному випадку від підприємця більш нічого не вимагається.
Підтвердження цільового використання коштів Платежу І мікрогранту відбувається по мірі необхідності, але не пізніше ніж через 60 календарних днів з дати їх зарахування на рахунок підприємства. Після сплину цього терміну, кошти Платежу І вважаються такими, що були використані не за цільовим призначенням, що є підставою для їх повернення у повному обсязі з одночасним виключенням такого підприємця з Програми мікрогрантів.
Крок №8
Фінансування заходів з відновлення підприємства за рахунок коштів Платежу ІІ мікрогранту. Послідовність дій підприємця за цим кроком аналогічна порядку фінансування заходів з відновлення мікропідприємства, описаному в Кроці №6
Крок №9
Підтвердження цільового використання коштів Платежу ІІ (20% від суми мікрогранту). Послідовність дій підприємця за цим кроком аналогічна порядку підтвердження цільового використання коштів Платежу І, описаному в Кроці №7 за виключенням випадку, коли Платіж ІІ в повному розмірі використовується для часткової компенсації вартості заходів з відновлення, які були профінансовані за рахунок власних коштів мікропідприємства. В такому випадку, для підтвердження використовуються аналогічні документи, що і для Платежу І.
Можливості
Кошти мікрогранту можуть бути спрямовані на придбання обладнання, переміщення майна підприємства, закупівлю сировини та матеріалів, виплату заробітної плати, орендну плату та інші господарські витрати.
!!! ВАЖЛИВО ВРАХУВАТИ !!! Кошти мікрогранту використовуються на фінансування вартості придбання товарів, робіт, послуг без урахування податку на додану вартість (ПДВ), який має сплачуватись за рахунок власних коштів мікропідприємця.