ДЕДЛАЙН: 26 березня 2024 року
ДЕ: вся Україна
ГАЛУЗІ: медіа
❗️Ми допомагаємо в оформленні та подачі заявки на цей грант❗️
Замовити оформлення грантової заявкиПрограма має на меті сприяти налагодженню довгострокових партнерських відносин між обраними американськими та українськими засобами масової інформації.
Українські професіонали з друкованих, онлайн та телевізійних ЗМІ поспілкуються зі своїми американськими колегами та візьмуть участь у практичному тренінгу, який проведуть американські партнери. Основна мета програми – сприяти розвитку вільних, незалежних і фінансово життєздатних українських медіа-організацій, особливо у складних умовах воєнного часу. Надаючи підтримку, ресурси та можливості для навчання, проєкт має на меті зміцнити стійкість і стабільність українських ЗМІ в умовах воєнного часу.
Особливий акцент буде зроблено на підтримці медіа-груп та ЗМІ, які займаються журналістськими розслідуваннями, зосереджуючись на прозорості місцевої влади, використанні коштів на відновлення та фактах корупції. Проект також відкритий для груп, що складаються з переміщених ЗМІ та тих, що відновили свою діяльність на звільнених територіях.
Заявники повинні запропонувати відповідні американські партнерства та програми, які відповідають потребам цих учасників.
Посольство США хотіло б бачити максимум три партнерства на рік в рамках цієї програми. Українське ЗМІ має бути пов’язане з відповідним американським ЗМІ або медіа-групою. Пропозиції повинні демонструвати географічне розмаїття, включаючи ЗМІ з усієї України. Партнерство може включати представників як регіональних, так і національних ЗМІ. Заявники повинні пояснити, як запропоновані партнерства сприятимуть досягненню цілей програми та чому вони очікують, що партнерство триватиме і після завершення терміну дії угоди. Одержувач гранту повинен тісно співпрацювати з PAS протягом періоду дії угоди.
Партнерство між американськими та українськими медіа-організаціями має бути побудоване таким чином, щоб забезпечити всебічний обмін знаннями, навичками та досвідом, пристосований до конкретних потреб українських партнерів. Кожне партнерство має включати в себе поєднання поїздок до США для українських учасників, а також постійні заходи та онлайн-взаємодію протягом усього періоду присудження стипендії. Ці обміни ознайомлять українських медійників з американською медіа-індустрією, зокрема з бізнес-практикою, стилем роботи та культурою, підкреслюючи при цьому вирішальну роль журналістики у відкритому та демократичному суспільстві. Заходи можуть включати візити до американських ЗМІ, зокрема газет, новинних онлайн-платформ, радіостанцій та цифрових медіа-компаній, для безпосереднього ознайомлення з їхньою роботою; зустрічі з професіоналами галузі, зокрема редакторами, журналістами, продюсерами та керівниками, для обговорення найкращих практик, інноваційних підходів та нових тенденцій у журналістиці; воркшопи та тренінги, присвячені таким темам, як журналістські розслідування, цифровий сторітелінг, стратегії залучення аудиторії, медійна етика та розвиток бізнесу; нетворкінги та культурні обміни, спрямовані на налагодження стосунків, співробітництва та порозуміння між українськими й американськими медіа-спеціалістами. Програма може включати такі теми, як монетизація контенту, кризовий менеджмент, протидія дезінформації, журналістська етика у висвітленні ветеранської тематики, висвітлення конфліктів, травмоінформована журналістика, цифрова безпека, сучасні інструменти веб-дизайну та управління соціальними мережами або ресурсами.
Також заохочується організація заходів, які дозволять українським учасникам поспілкуватися з громадськими та бізнес-групами, які цікавляться Україною, російсько-українською війною та українськими медіа.
Поточні заходи та онлайн-взаємодія можуть також включати віртуальні зустрічі, вебінари та дискусії між українськими та американськими партнерами для сприяння постійному обміну знаннями та співпраці; можливості дистанційного наставництва та коучингу від американських медіа-експертів для підтримки професійного розвитку та зростання українських учасників; спільні проекти та ініціативи українських та американських медіа-організацій, такі як партнерства у сфері журналістських розслідувань, мультимедійні проекти з розповіді історій або програми міжкультурного обміну; доступ до онлайн-ресурсів, тренінгових матеріалів та інструментів, що сприятимуть безперервному навчанню та розвитку українських медійників упродовж усього терміну дії стипендії.
З огляду на безпекову ситуацію, візити американських фахівців до України можуть бути організовані за межами України або в західних регіонах країни, якщо політика американських партнерів дозволяє їхнім співробітникам відвідувати зони конфлікту. Візити можуть включати консультації, семінари та/або інтенсивні тренінги з конкретних тем, а також інші відповідні заходи. Що стосується візитів в Україну, то вони мають бути спрямовані на доповнення заходів, що проводяться в США, та підвищення професійної спроможності українських учасників. Ці візити також мають сприяти зміцненню взаємовідносин між відділеннями. Реципієнтам заохочується розробляти механізми для випускників програм, які б підтримували їхні стосунки з часом.
Якщо з міркувань безпеки цей компонент програми не буде реалізований, заявник повинен запропонувати альтернативні заходи в Україні, які доповнять мету проекту та принесуть користь українським ЗМІ-учасникам. Це можуть бути короткострокові обміни, прес-тури, малі гранти для випускників програми тощо.
PAS заохочує заявників подавати пропозиції, які передбачають один або два візити до США та України в рамках кожного інституційного партнерства. Заохочуються пропозиції щодо візитів, які включають щонайменше двох учасників у кожному напрямку.
Заявники повинні включити детальний графік програми на весь період дії гранту, в якому буде вказано, як компоненти будуть розгортатися і доповнювати один одного.
Заявники повинні пояснити обґрунтування запропонованого партнерства з особливим акцентом на поясненні того, як запропонована програма сприятиме сталому розвитку українського ЗМІ або ЗМІ, якщо це буде змішана група. PAS має розглянути та затвердити імена запропонованих українських учасників до їхньої поїздки до США. PAS очікує, що більшість українських учасників не володітимуть англійською мовою на робочому рівні. Заявники повинні описати умови, які будуть створені для цих неангломовних учасників.
Для кого
Українські регіональні ЗМІ, зокрема журналістські розслідування та групи; релоковані ЗМІ та ЗМІ, які повернулися на звільнені території та відновили свою роботу. Американські ЗМІ, що спеціалізуються на журналістських розслідуваннях та висвітленні конфліктів.
Сума
Бюджет програми 350 000 дол. буде наданий у вигляді гранту для однієї організації-переможниці.
Дедлайн
Прийом заявок триватиме до 26 березня 2024 р.