ДЕДЛАЙН: 30 вересня 2024 року
ДЕ: Херсонська, Донецька, Запорізька, Київська, Харківська, Дніпропетровська області
ГАЛУЗІ: громадський сектор
❗️Ми допомагаємо в оформленні та подачі заявки на цей грант❗️
Замовити оформлення грантової заявкиХарківська обласна молодіжна громадська організація «ОСВІЧЕНА ІНІЦІАТИВА», за підтримки Гуманітарного фонду для України Управління з координації гуманітарних справ ООН (UN OCHA UHF), оголошує конкурсний відбір неприбуткових організацій по програмі “Відновлення та стійкість 2:0” для проєктів в наступних областях України:
-
Херсонська область;
-
Донецька (виключно Краматорський район);
-
Запорізька область;
-
Київська область;
-
Харківська область;
-
Дніпропетровська область (виключно Криворізькій район).
Можуть бути підтримані проєкти у напрямках психосоціальної підтримки, протидії ГЗН та допомоги постраждалим від ГЗН, навчання працівників державних та комунальних установ, волонтерів та членів громадських організацій, вчителів та закладів освіти, проведення заходів з дітьми та надолуження освітніх втрат, а також допомоги людям з інвалідністю та літнім людям медичними приладами та послугами.
Мета програми: Комплексна допомога у сфері захисту, психосоціальної підтримки, протидії ГЗН, допомоги особам з інвалідністю, та підтримка освіти для найбільш уразливих груп населення, з акцентом на сільські громади.
Результати, які очікуються від переможців: щонайменше 500 бенефіціарів на 4 місяці в межах однієї області, яким вдалося допомогти завдяки отриманому гранту. Поєднання декількох лотів в 1 заявці можливе. Результати потрібно буде підтвердити на етапах звітності.
До кінцевих бенефіціарів, які відповідають критеріям вразливості належать:
-
діти;
-
жінки та дівчата;
-
ВПО;
-
репатріанти (особи, які повернулись на місце проживання, в якому проживали до 24.02.2022);
-
люди, які постраждали внаслідок повномасштабного вторгнення;
-
інші вразливі групи населення;
-
люди з інвалідністю.
Лот 1. Надання послуг психосоціальної підтримки, захисту, навчання або надолуження освітніх втрат для дітей та/або дорослих
Цей лот передбачає комплекс заходів для підтримки емоційного благополуччя, підвищення рівня захисту прав, а також надання освітніх та інформаційних послуг. Організація-заявник має описати: 1) аудиторію, яка отримає дані послуги, із вказанням конкретних громад та населених пунктів, 2) яким чином визначена потреба в цих послугах саме для цієї аудиторії і чи зацікавлені бенефіціари відвідувати заплановані заходи, 3) яким чином бенефіціари будуть інформуватися про послуги, 4) яким чином будуть формуватися групи учасників, а також 5) описати частоту, формат і місце проведення.
Можливі активності (обрати щонайменше 2):
-
Надання послуг психосоціальної підтримки для дітей та/або дорослих (індивідуальних та групових). Можуть включати різноманітні формати та апробовані методики (рекреаційні заходи, розвиваючі заняття, індивідуальні психологічні консультації, курси усвідомленого батьківства, сприяння першій психологічній допомозі, групові тренінги на різноманітні теми, тощо). Очікувана кількість бенефіціарів – щонайменше 600. (Приклад розрахунку для групових занять: Наприклад одна група – 15 учасників має 4 заняття на місяць (одне заняття на тиждень). Розраховуємо, що в день можливо опрацювати 2 групи, тобто на тиждень виходить 10 груп або 150 учасників на місяць (10 груп по 15 учасників). За 4 місяці це і буде 600 учасників.).
-
Проведення тренінгів для молоді та громад, із метою залучення, активізації та інформування (Приклад розрахунку для тренінгів: 1 тренінг на тиждень, 30 учасників на тренінгу, 4 тренінги на місяць, за 4 місяці 16 тренінгів, в сумі 480 учасників.).
-
Надання інформаційних послуг, тренінгів та підвищення обізнаності з актуальних питань для молоді та дорослого населення (наприклад, консультування з питань наявних послуг в органах державної влади, в інших гуманітарних організаціях, надання інформації щодо особливостей їх отримання, групові та індивідуальні тренінги на різноманітні теми, тощо). Очікувана кількість бенефіціарів – щонайменше 360. (Наприклад, одна група — 15 учасників має 2 заняття на тиждень. Розраховуємо, що за тиждень можна опрацювати 3 групи, тобто на місяць це 6 груп або 90 учасників (6 груп по 15 учасників). За 4 місяці це складе 360 учасників.).
-
Юридичне консультування з питань житла, землі, майна та інших питань. Очікувана кількість бенефіціарів – щонайменше 80 бенефіціарів на 1 юриста. (Наприклад, один юрист проводить 3 консультації на день, що дає 15 консультацій на тиждень і 60 консультацій на місяць. Кожна людина отримує 3 консультації, тому за місяць можна допомогти 20 бенефіціарам. За 4 місяці це буде 80 бенефіціарів на одного юриста.).
-
Проведення занять із надолуження освітніх втрат по шкільних предметах для дітей віком 6-17 років. Очікувана кількість бенефіціарів – щонайменше 450. (Приклад розрахунку для групових занять: одна група — 15 учасників має 8 занять, по одному заняттю на тиждень. За день можна провести заняття з 3 групами, що дає 15 груп на тиждень. За 2 місяці це 225 учасників, а за 4 місяці — 450 учасників.). УВАГА! Якщо Ви працюєте з вчителями та закладами освіти, пропонуємо Вам поширити інформацію про наш проєкт фінансування роботи вчителів з надолуження освітніх втрат в рамках шкільної програми: https://enlight.org.ua/osvita/
catch-up -
Індивідуальний супровід (кейс-менеджмент) дітей та/або дорослих із числа вразливих категорій населення (можуть бути особи з інвалідністю). Очікувана кількість бенефіціарів – щонайменше 80 бенефіціарів на 1 спеціаліста. (Приклад розрахунку: один спеціаліст надає 3 послуги на день, що дає 15 послуг на тиждень і 60 послуг на місяць. Кожна людина отримує послуги 3 рази, тому за місяць можна допомогти 20 бенефіціарам. За 4 місяці це буде 80 бенефіціарів на одного спеціаліста.). Можливі формати індивідуального супроводу: психологічна допомога; юридична допомога; надання інформації; перенаправлення до спеціалізованих інституцій: державні установи, правоохоронні органи, інші гуманітарні та громадські організації; візити соціального працівника; послуги “соціального таксі” для маломобільних; інші формати.
Лот 2. Проведення тренінгів для працівників державних установ, закладів освіти, соціальних працівників та/або місцевих громадських організацій (у т.ч. волонтерських груп)
Теми тренінгів можуть варіюватися від вузькоспеціалізованих у певній професійній сфері до широких загальноосвітніх. Наприклад, вузькоспеціалізована тема: розуміння принципів адаптації фізичного середовища для інклюзії осіб з інвалідністю у сфері охорони здоров’я. Широка загальноосвітня тема: принципи та мистецтво ефективної комунікації. Теми не можуть стосуватися військових, національно-патріотичних, релігійних чи ідеологічних тематик. Обов’язковою складовою тренінгів має бути інформація про основні питання та підходи у сфері захисту та стандартів роботи гуманітарних організацій (матеріали будуть надані нашою організацією). Тренінги мають проводитися очно, тренінги в онлайн форматі можливі при обгрунтуванні доцільності (наприклад, в регіонах з більш інтенсивними бойовими діями).
Організація-заявник має описати: 1) аудиторію, яка візьме участь в даних тренінгах, із вказанням конкретних громад та населених пунктів, 2) яким чином визначена потреба в цих послугах саме для цієї аудиторії, чому бенефіціари зацікавлені відвідувати ці тренінги, 3) яким чином бенефіціари будуть інформуватися про послуги, 4) яким чином будуть формуватися групи учасників, а також 5) описати частоту, формат і місце проведення, і 6) які саме теми тренінгів визначені для проведення та як вони були обрані.
Можливі активності (обрати щонайменше 2):
-
Тренінги для працівників державних установ (поліція, органи місцевого самоврядування, обласної чи районної влади тощо). Приклад розрахунку: один тренінг проводиться раз на тиждень, на кожному тренінгу 30 учасників. За місяць відбувається 4 тренінги, а за 4 місяці — 16 тренінгів. Це дає загалом 480 учасників.
-
Тренінги для працівників сфери освіти (шкіл, дитячих садків, тощо). Приклад розрахунку: один тренінг проводиться раз на тиждень, на кожному тренінгу 30 учасників. За місяць відбувається 4 тренінги, а за 4 місяці — 16 тренінгів. Це дає загалом 480 учасників.
-
Тренінги для соціальних працівників та працівників соцслужб. Приклад розрахунку: один тренінг проводиться раз на тиждень, на кожному тренінгу 30 учасників. За місяць відбувається 4 тренінги, а за 4 місяці — 16 тренінгів. Це дає загалом 480 учасників.
-
Тренінги для працівників/членів громадських організацій та волонтерів. Приклад розрахунку: один тренінг проводиться раз на тиждень, на кожному тренінгу 30 учасників. За місяць відбувається 4 тренінги, а за 4 місяці — 16 тренінгів. Це дає загалом 480 учасників.
Лот 3. Попередження гендерно зумовленого насильства (ГЗН) шляхом проведення навчання (у тому числі з самооборони) та допомога постраждалим від ГЗН
Щодо попередження ГЗН (у тому числі шляхом проведення навчання з самооборони), організація-заявник має описати: 1) аудиторію, яку буде проінформовано про ГЗН та шляхи його попередження, із вказанням конкретних громад та населених пунктів, та формат проведення таких сесій, 2) яким чином учасники будуть залучатися на такі заходи щодо ГЗН та чому вони будуть зацікавлені взяти участь, 3) яким чином бенефіціари будуть інформуватися про послуги, 4) яким чином будуть формуватися групи учасників, а також 5) описати частоту, формат, місце проведення та спеціалістів, які будуть проводити тренінги.
Щодо надання допомоги постраждалим від ГЗН, організація-заявник має описати: 1) чи наявні в організації постійні та регулярні звернення від постраждалих та з яких джерел надходять звернення, із вказанням конкретних громад та населених пунктів функціонування організації та запланованого проєкту; 2) яким чином організоване перенаправлення постраждалих до спеціалізованих установ/служб; 3) формат надання спеціалізованої допомоги, частота, місце проведення та досвід залучених спеціалістів; 4) очікувана кількість постраждалих, які звернуться за допомогою протягом тривалості проєкту 4 місяці, та їх приблизний статево-віковий розподіл; 5) яким чином постраждалі від ГЗН дізнаються про можливість звернутися за спеціалізованою допомогою протягом дії проєкту.
Можливі активності (обрати щонайменше 2):
-
Проведення тренінгів на тему запобігання ГЗН, роботи з постраждалими від ГЗН та покращення координації між тими, хто працює у сфері ГЗН (зокрема, ГО, поліція, органи охорони здоров’я, державні установи та ін.). Тренінги можуть бути проведені для працівників державних установ, комунальних установ, соціальних працівників, представників громадянського суспільства та інших категорій населення. Приклад розрахунку: 1 тренінг на тиждень, 30 учасників на тренінгу, 4 тренінги на місяць, 16 тренінгів за 4 місяці = 480 учасників.
-
Підвищення обізнаності щодо запобігання ГЗН, надання життєво важливої інформації про послуги з протидії ГЗН (у тому числі проведення тренінгів з самооборони), для дорослого населення та/або дітей. Приклад розрахунку для групового формату: 1 тренінг на тиждень, 30 учасників на тренінгу, 4 тренінги на місяць, 16 тренінгів = 480 учасників. Приклад розрахунку для індивідуального формату: 3 послуги на день, 15 послуг на тиждень, 60 послуг на місяць, 3 консультації на людину = 20 бенефіціарів на місяць = 80 бенефіціарів на 4 місяці на 1 спеціаліста.
-
Спеціалізована психологічна підтримка (мобільна та/або стаціонарна) для постраждалих від ГЗН. При наявності постійних та регулярних звернень від постраждалих: очікувана кількість бенефіціарів – щонайменше 80 бенефіціарів на 1 психолога; приклад розрахунку: 3 психологічні консультації на день, 15 консультацій на тиждень, 60 консультацій на місяць, 3 консультації на людину = 20 бенефіціарів на місяць = 80 бенефіціарів на 4 місяці на 1 психолога.
-
Спеціалізована юридична допомога та консультування для постраждалих від ГЗН. При наявності постійних та регулярних звернень від постраждалих: очікувана кількість бенефіціарів – щонайменше 80 бенефіціарів на 1 спеціаліста; приклад розрахунку: 3 консультації на день, 15 консультацій на тиждень, 60 консультацій на місяць, 3 консультації на людину = 20 бенефіціарів на місяць = 80 бенефіціарів на 4 місяці на 1 спеціаліста.
-
Перенаправлення постраждалих від ГЗН до спеціалізованих установ. При наявності постійних та регулярних звернень від постраждалих: очікувана кількість бенефіціарів – щонайменше 80 бенефіціарів на 1 спеціаліста; приклад розрахунку: 3 консультації на день, 15 консультацій на тиждень, 60 консультацій на місяць, 3 консультації на людину = 20 бенефіціарів на місяць = 80 бенефіціарів на 4 місяці на 1 спеціаліста.
Лот 4. Комплексна допомога у сфері захисту для найбільш уразливих груп населення, з акцентом на сільські громади. В рамках даної конкурсної пропозиції планується надання підтримки особам з інвалідністю та особам похилого віку
Можливі області: Херсонська, Донецька (лише Краматорський р-н), Дніпропетровська (лише Криворізькій р-н), менш пріоритетні – Харківська, Київська, Запорізька.
Можливі активності (обрати щонайменше 2):
-
Організація процесу та надання (роздача) благодійної допомоги вразливим особам, у тому числі особам з інвалідністю у вигляді медичних приладів та технічних засобів реабілітації (крісло колісне, крісло колісне для дітей з ДЦП, тонометри, глюкометри з запасом смужок, палиці для незрячих) у кількості щонайменше 400 одиниць різноманітних медичних приладів та технічних засобів реабілітації у межах однієї області. Закупівлю медичних приладів та технічних засобів реабілітації централізовано здійснює ХОМГО “Освічена ініціатива”, тому закладати це у бюджет в рамках проєкту не потрібно. До цієї цілі входять такі активності: оцінка потреб, аналіз та визначення пріоритетності надання допомоги, пряма комунікація з бенефіціарами, підготовка пакету документів для забезпечення прозорості процесу та відповідності державним і міжнародним стандартам, організація процесу доставки медичних приладів та технічних засобів реабілітації, а також формування звітності. Наголошуємо, що кількість, номенклатура та види допомоги будуть узгоджені після етапу оцінки потреб. Потреба бенефіціарів в медичних приладах та технічних засобах реабілітації має бути обов’язково підтверджена медичними довідками про відповідні діагнози.
-
Надання інформаційних послуг та підвищення обізнаності з питань (соціального) захисту (наприклад, консультування з питань наявних послуг в органах державної влади, в інших гуманітарних організаціях, надання інформації щодо особливостей їх отримання, тощо). Ця активність може включати також надання консультацій сім’ям осіб з інвалідністю та навчання членів їх сімей. Щонайменше 800 осіб в межах однієї області (із яких 400 – це особи, які потребують медичний прилад та інші 400 можуть включати принаймні 1 члена сім’ї (опікуна) особи з інвалідністю або інших представників вразливих верств населення);
-
Юридичне консультування з питань житла, землі, майна та інших питань (наприклад, з питань отримання групи інвалідності). Ця активність може включати як індивідуальний формат консультування для людей з інвалідністю, так і групові консультації сім’ям осіб з інвалідністю та навчання членів їх сімей.
-
Психосоціальна та психологічна підтримка (індивідуальна та групова). Ця активність може включати різноманітні рекреаційні заходи як для осіб з інвалідністю, так і для членів їх сімей та інших осіб, дотичних до осіб з інвалідністю (наприклад, працівники соціального захисту).
-
Індивідуальний супровід (кейс-менеджмент) осіб з інвалідністю та інших вразливих категорій населення з боку соціального працівника. Очікувана кількість бенефіціарів – щонайменше 80 бенефіціарів на 1 соціального працівника. (Приклад розрахунку: 3 послуги на день, 15 послуг на тиждень, 60 послуг на місяць, 3 рази надання послуг на людину = 20 бенефіціарів на місяць = 80 бенефіціарів на 4 місяці на 1 спеціаліста). Можливі формати: психологічна допомога; юридична допомога; надання інформації; перенаправлення до спеціалізованих інституцій: державні установи, правоохоронні органи, інші гуманітарні та громадські організації; візити соціального працівника; послуги “соціального таксі” для маломобільних; інші формати.
-
Надання крісел колісних для дітей з церебральним паралічем. Крісла колісні закуповуються централізовано ХОМГО “Освічена ініціатива”, тому їх закупівлю не потрібно закладати у бюджет в рамках проєкту. Оцінка потреб, аналіз та визначення черговості роздачі. До цієї активності входять: оцінка потреб, аналіз та визначення пріоритетності надання допомоги, пряма комунікація з бенефіціарами, підготовка пакету документів для забезпечення прозорості процесу та відповідності державним і міжнародним стандартам, організація процесу доставки крісел колісних, а також формування звітності. Потреба в кріслах колісних має бути обов’язково підтверджена медичними довідками про відповідні діагнози.
Для кого
Підтримуються як організації з великим досвідом роботи, так і без нього, що мають потребу посилити свою інституційну та фінансову спроможність шляхом співпраці з організацією-партнером ГФУ УКГС ООН (UN OCHA UHF) згідно зі стандартами ООН. Пріоритет надається проєктам, запланованим для проведення (частково або повністю) у сільських та селищних громадах.
Рекомендовано запланувати та реалізувати проєкт в межах однієї із 6 наведених вище областей, де Ваша організація має найбільше досвіду та найсильнішу локальну присутність.
Критерії відбору заявників
-
Ключові критерії оцінки грантових заявок – реалістичність та обгрунтованість проєкту та бюджету; наявність релевантного досвіду та успішне виконання подібних проєктів зі схожим бюджетом. У зв’язку із терміновістю та інтенсивністю проєкту, організація має бути готова реалізувати проєкт, спираючись на свою напрацьовану базу учасників, або бути готовою у стислі терміни напрацювати таку базу.
-
Можуть подавати заявки неприбуткові благодійні й громадські організації, що надають допомогу цивільному населенню України.
-
Наявність в учасників спроможності для якісної та ефективної реалізації проєкту, а також своєчасного звітування: досвіду в сфері обраного лоту; команди, яка дає змогу реалізувати проєкт в обраній області.
-
Знання локального контексту та наявність мережі зв’язків в області.
-
Бажано: наявність досвіду співпраці із закладами соціального захисту, охорони здоров’я та догляду за дітьми, або/також напряму надавали допомогу ВПО, репатріантам, особам, які постраждали від війни, особам з інвалідністю, одиноким пенсіонерам, дітям-сиротам / позбавленим батьківського піклування та іншим особам, які належать до категорій вразливості.
-
Наявність постійного бухгалтера або фінансового менеджера в команді організації; системи бухгалтерського обліку; активного банківського рахунку.
-
Інформаційний супровід проєкту: публікації на вебсайті, в соціальних мережах, статті та прес-релізи, підготовка фото та відео матеріалів.
Можливості
-
Переможці конкурсу можуть отримати від 10 000 до 20 000 дол (в гривневому еквіваленті) на діяльність в межах усіх обраних цілей та активностей.
-
Якщо прорахований бюджет перевищує 20 000 дол, такий бюджет теж може бути підтриманий за наявності належного обгрунтування по кожному рядку бюджету.
-
Можливість допомогти найвразливішим групам українців під час війни.
-
Досвід субгрантингу у проєкті ООН, що підсилить Вашу грантову історію.
-
Можливість отримати інституційну підтримку від організації «ОСВІЧЕНА ІНІЦІАТИВА».
Дедлайн
Подача заявки (разом із бюджетом) відбувається через онлайн-форму ТУТ. У формі містяться окремі питання до кожної цілі (Лоту). В рамках цілі (Лоту) є активності, при виборі будь-якої кількості активності питання будуть спільні, тому просимо у відповіді згадати усі активності, які Ви обрали.
Прийом документів до 23:59 30 вересня 2024 року. Протягом жовтня 2024 року організації-апліканти будуть повідомлені електронним листом про як схвальне, так і не схвальне рішення, аби зорієнтувати очікування всіх аплікантів.
Обов’язкові документи для подання аплікаційного пакета:
-
Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
-
Статут організації;
-
Список членів керівних органів організації (Правління/Президії/інше), Наглядової ради (за наявності) організації із короткою професійною біографією;
-
Витяг з державного податкового органу про реєстрацію організації в Реєстрі неприбуткових установ та організацій із зазначенням коду некомерційної діяльності;
-
Фінансові звіти та річні звіти про діяльність за останні 3 роки;
-
Інформація про вашу бухгалтерську систему та систему фінансового обліку;
-
Список проєктів Вашої організації за останні 3 роки із вказанням донора та консолідованого бюджету проєктів;
-
Резюме персоналу, задіяного в пропонованих проєктах;
-
ЯКЩО наявні – звіти за результатами зовнішніх аудитів фінансових звітів організації за останні 1-2 фінансові роки, та зовнішніх аудитів завершених проєктів;
-
ЯКЩО наявні – політики Вашої організації (зокрема, Політика захисту дітей, Кодекс поведінки, Політика запобігання сексуальній експлуатації та насиллю, Політика закупівель, Політика фінансового та бухгалтерського обліку, Політика боротьби з хабарництвом і корупцією, Політика захисту даних);
-
ЯКЩО наявні – рекомендаційні листи (від донорів, партнерів чи органів державної/місцевої влади);
-
Посилання на соціальні мережі організації, сайт організації, а також посилання на інформацію в медіа про діяльність організації (за наявності).
-
Кошторис запропонованого проєкту за шаблоном: https://link.enlight.org.ua/
call-budget
«ОСВІЧЕНА ІНІЦІАТИВА» готові почати підтримку на 3 або 4 місяці з можливістю продовження за умови чітко визначеного бюджету та за згодою сторін. Необхідно бути готовими розпочати реалізацію проєкту невідкладно.