КОЛИ: до 16 листопада 2022 року
ДЕ: вся Європа
ГАЛУЗІ: енергетика
❗️Ми допомагаємо в оформленні та подачі заявки на цей грант❗️
Замовити оформлення грантової заявкиДопомога в розробці проектів (PDA) пропонує технічну допомогу державним і приватним розробникам проектів для здійснення амбіційних і масштабних інвестицій в енергоефективність і відновлювані джерела енергії.
Тема спрямована на підтримку розробників проектів по всій Європі в розробці повторюваних рішень, які мобілізують приватний капітал, поєднують державне та приватне фінансування, встановлюють довгострокові та масштабовані фінансові інструменти та в той же час долають правові та структурні бар’єри, забезпечуючи надзвичайно амбітну стійку трубопровід енергетичних проектів. Очікується, що проекти демонструватимуть інноваційний підхід, наприклад, у об’єднанні та структуруванні інвестиційних проектів, розширенні ринкових меж або зміні організаційних і регулятивних структур.
Проекти PDA роблять значний внесок у хвилю оновлення Європейської зеленої угоди [1] та допоможуть прокласти шлях до декарбонізованої та чистої енергетичної системи. Очікується, що в наступні роки проекти PDA також внесуть значний внесок у прискорення переходу до чистої енергії, як зазначено в плані REPowerEU [2]поступово припинити залежність ЄС від імпорту викопного палива. Низка дуже інноваційних рішень щодо фінансування та мобілізації інвестицій була продемонстрована в минулих проектах Horizon 2020 PDA, які допомогли зсунути межі ринку та продемонструвати практичне застосування надихаючих рішень. Наприклад, форфейтинговий фонд із використанням приватних інвестицій, який масштабується по всій Європі, був створений для сприяння глибокій модернізації багатоквартирних будинків, які важко піддаються обробці [3] . Іншим прикладом є розвиток револьверного кредитного фонду, який поєднує фінансування Європейського фонду регіонального розвитку (ЄФРР), позики під низькі відсотки та фінансування третіх сторін через енергосервісні компанії (ЕСКО) для глибокої реконструкції лікарень у регіоні [4]. Багато з цих проектів також запровадили «єдине вікно» для підтримки державних органів у підготовці інвестицій у громадські будівлі, вуличне освітлення та інші громадські об’єкти. Стратегія Renovation Wave підкреслює важливість тиражування цього підходу в Європі для прискорення інвестицій у громадські будівлі.
Для кого
Учасниками можуть бути: органи державної влади або їх групи, державні/приватні оператори та органи інфраструктури, енергетичні агентства, енергосервісні компанії, роздрібні мережі, великі власники нерухомості та сфери послуг/промисловість.
Сума
Загальний бюджет конкурсу 8 000 000 ЄВРО.
Проекти сфери застосування А – 0,5 – 1,5 млн. ЄВРО
Проекти сфери застосування В – до 2 млн. ЄВРО
Терміни
Пропозиції приймаються до 16 листопада 2022 року.
Умови
Сфера застосування :
Очікується, що пропозиції стосуватимуться лише однієї з двох областей, наведених нижче. Сфера застосування має бути чітко визначена у вступі до пропозиції.
Сфера застосування A: Допомога в розробці проекту
Допомога в розвитку проекту (PDA) надаватиметься державним і приватним ініціаторам проектів, таким як органи державної влади або їх групи, державні/приватні оператори та органи інфраструктури, енергетичні агентства, енергосервісні компанії, роздрібні мережі, великі власники нерухомості та сфери послуг/промисловість. Ця акція допоможе ініціаторам проектів у створенні технічної, економічної та юридичної експертизи, необхідної для успішної розробки та реалізації проекту. Проекти повинні призводити до початку реальних інвестицій у сталу енергетику протягом тривалості проекту, і необхідно надати адекватні докази таких інвестицій, наприклад, підписані контракти на енергоефективність (EPC) або контракти на будівництво.
Пропозиції повинні демонструвати чіткий демонстраційний вимір у наданні рішень, які можна повторити, для прискорення інвестицій у сталу енергетику в Європі, що стосується:
- Розробка масштабованих схем фінансування з особливим акцентом на залученні підвищених рівнів приватних інвестицій, таких як EPC, змішані фонди, фінансові інструменти або інноваційні схеми сплати за рахунком і податку; та/або
- Організаційні інновації для мобілізації інвестиційних програм, таких як створення підрозділів розробки проектів, великомасштабне об’єднання та об’єднання (змішаних) активів із географічним фокусом на районному, міському чи більш широкому рівні.
- Пропозиції мають бути спрямовані на високі амбіційні рівні енергозбереження та декарбонізації, такі як глибока реконструкція, стандарти NZEB, будинки чи райони з позитивною енергією та/або високоенергоефективна інфраструктура.
Пропозиції можуть бути спрямовані на такі сектори, як:
- Існуючі житлові будинки, включаючи великих операторів соціального житла.
- Існуючі нежитлові будівлі громадських або комерційних власників.
- Відновлювані джерела енергії, інтегровані в будівлі, та інші дрібномасштабні відновлювані джерела енергії.
- Існуюча громадська інфраструктура, така як мережі централізованого опалення/охолодження, служби водопостачання/відведення.
- Чиста та енергоефективна міська транспортна інфраструктура та мобільні рішення з низьким рівнем викидів, включаючи перетворення міських територій на м’яку мобільність або немоторизований транспорт.
- Промисловість і сфера послуг, включаючи МСП.
- Виробництво відновлюваної енергії під керівництвом енергетичних спільнот та інших громадських ініціатив.
Пропозиції за обсягом А можуть бути подані одним заявником або заявниками з однієї прийнятної країни.
Комісія вважає, що пропозиції щодо внеску від ЄС у розмірі від 0,5 до 1,5 мільйона євро дозволять належним чином вирішити конкретні цілі. Тим не менш, це не виключає подання та відбору пропозицій із запитом на інші суми.
Сфера B – Спільнота практиків єдиного вікна для державних активів
Пропозиції мають підтримувати розвиток співтовариства ЄС для практиків, які активно беруть участь у місцевому/регіональному впровадженні «єдиного вікна» для енергоефективної реконструкції громадських активів, з метою об’єднання зусиль, отримання ефекту масштабу та заохочення зближення до найкращих практики. Цільовою групою для цієї спільноти є насамперед суб’єкти, залучені до проектів реконструкції громадських об’єктів, що фінансуються в рамках Horizon 2020 PDA та ELENA, а також потенційно інших програм.
Спираючись на існуючі ініціативи, громада повинна підтримувати колективне виробництво, поступові інновації та спільні зусилля з просування єдиного вікна, зосереджуючись на сприянні амбітним програмам глибокої енергетичної реконструкції та інших відповідних покращень енергоефективності в державних активах та/або залучення використання приватного фінансування, наприклад, через укладання контрактів на підвищення енергоефективності або державно-приватне партнерство. Це має сприяти діалогу та обміну думками, сприяючи виникненню спільної культури серед учасників і за її межами, як на національному, так і на європейському рівнях.
Особливі зусилля та результати очікуються, але не обмежуються:
- Стратегічне позиціонування: оцінка потреб і визначення різних можливих моделей для надання підтримки органам державної влади, включаючи можливі джерела фінансування, зв’язок із національними програмами фінансування, співпраця з приватним сектором тощо.
- Методології та інструменти: як упорядкувати та оптимізувати процеси для підтримки власників державних активів, наприклад, процеси закупівель, об’єднання будівель/власників будівель? тощо
- Навички та потреби в навчанні: які навички чи нові спеціалісти потрібні для впровадження та ефективної роботи єдиного вікна? І навпаки, як мотивувати та забезпечити кар’єрні можливості для кваліфікованих спеціалістів у цій галузі? тощо
- Партнерство з учасниками ринку: які типи партнерства можна розвинути (наприклад, з будівельним сектором, архітекторами та інженерами, ЕСКО, банками, інвесторами)? Як забезпечити прихильність партнерів надавати якісні та конкурентоспроможні послуги? Як підтримати розвиток сильного ЕСКО-сектору для енергоефективних контрактів? тощо
Ця спільнота практиків має консолідувати висновки з різноманітного досвіду в Європі та запропонувати керівництво та підтримку нових ініціатив. Він має підтримувати розробку скоординованих пропозицій для політиків і активно сприяти регулятивним і законодавчим процесам на національному та європейському рівнях, зокрема, висвітлюючи конкретні ситуації та труднощі, з якими доводиться стикатися під час впровадження єдиного вікна, а також найкращі практичні рішення.
Крім того, пропозиції повинні забезпечити широкомасштабну програму розбудови потенціалу для регіональних/національних державних установ з метою підтримки тиражування та розгортання єдиного вікна для державних активів. Програма розвитку потенціалу має бути адаптована та розгорнута на національному рівні; заходи повинні включати навчання тренерів на національному рівні та взаємодію з відповідними національними мережами для забезпечення належного охоплення та довгострокової стійкості. Розвиток потенціалу має бути спрямований, серед іншого, на посадових осіб місцевих і регіональних органів влади, енергетичних агентств і консультантів, які беруть участь у розробці програм енергетичної реновації. Він має включати поєднання навчання в аудиторії та практичного наставництва.
Пропозиції, подані одним заявником, або пропозиції, що охоплюють одну прийнятну країну, не вважаються прийнятними в рамках B. Практична спільнота, яка має бути створена, має бути транснаціональною та активно залучати різноманітних представників найбільш відповідних реалізацій по всій Європі, відображаючи різноманітність ситуації та підходи в Європі. Таким чином, Комісія вважає доцільним, щоб консорціуми збирали щонайменше 3 заявників із 3 різних прийнятних країн.
Комісія має намір вибрати одну єдину пропозицію в межах B. Комісія вважає, що пропозиція, яка вимагає внесок від ЄС у розмірі до 2 мільйонів євро, дозволить належним чином вирішити конкретні цілі. Тим не менш, це не виключає подання та відбору пропозиції із запитом на іншу суму.
Щодо орієнтовного бюджету між обсягами А та В, будь ласка, зверніться до розділу 3 документа про заклик до Доступного бюджету.
Можливості
Очікуваний вплив :
Область застосування A:
Пропозиції мають призвести до запуску інвестиційних програм з енергоефективності та/або відновлюваних джерел енергії, а також до надання масштабованих фінансових рішень для інвестиційних проектів сталої енергетики з особливим наголосом на кошти приватного сектора, і, отже, забезпечити значний ефект левериджу.
Кожен мільйон євро підтримки ЄС повинен ініціювати принаймні 15 мільйонів євро інвестицій у сталу енергетику у формі робіт або підписаних інвестиційних контрактів. Якщо проекти спрямовані виключно на інвестиції в житлові будинки, ініційовані інвестиції мають становити щонайменше 10 мільйонів євро на кожен мільйон євро підтримки ЄС.
Пропозиції повинні кількісно визначати їхній вплив, використовуючи наведені нижче індикатори, де це доцільно, а також інші показники ефективності конкретного проекту:
- Інвестиції в сталу енергетику, ініційовані проектом (сукупно, у мільйонах євро інвестицій).
- Збереження первинної енергії/виробництво відновлюваної енергії за рахунок проекту (у ГВт-год/рік)
- Скорочення викидів парникових газів, спричинених проектом (у т CO2-екв./рік).
- Підвищені навички та спроможність агрегаторів проектів для забезпечення подальших інвестицій у стійку енергетику (наприклад, кількість персоналу з підвищеними навичками, кількість організацій, які збільшили спроможність здійснювати інвестиції та/або організаційні структури, які створюються.
- Робочі місця, створені завдяки інвестиціям у стійку енергетику.
- У відповідних випадках покращені показники, пов’язані зі здоров’ям, наприклад покращена якість повітря в приміщенні або фізична активність.
Вплив пропозицій має бути продемонстровано під час проекту та протягом 5 років після завершення проекту.
Область B:
Пропозиції мають створювати спільноту практиків єдиного вікна для державних активів, що покращує практику існуючих єдиних вікон, створює широкомасштабний потенціал державних органів для розробки та впровадження єдиного вікна, а також підтримує еволюція законодавчих, політичних і фінансових рамок для забезпечення розгортання єдиного вікна.
Пропозиції повинні кількісно визначати їхній вплив, використовуючи наведені нижче індикатори, де це доцільно, а також інші показники ефективності конкретного проекту:
- Кількість зацікавлених сторін, які активно беруть участь у спільноті (розподілені за категоріями, наприклад, центри «єдиного вікна», державні органи, консультанти, асоціації архітекторів, федерації будівельного сектора, фінансові установи тощо).
- Кількість запланованих колективних результатів (за темами та характером).
- Кількість і характер запланованих внесків у законодавчі та регуляторні процеси на місцевому, національному та європейському рівнях.
- Кількість запроваджених національних програм розвитку потенціалу.
- Кількість державних органів з розширеною спроможністю забезпечувати єдине вікно.
- Інвестиції в сталу енергетику, започатковані проектом (кумулятивно, у мільйонах євро).
- Збереження первинної енергії за рахунок проекту (у ГВт·год/рік).
- Виробництво відновлюваної енергії за рахунок проекту (у ГВт-год/рік).
Вплив пропозицій має бути продемонстровано під час проекту та протягом 5 років після завершення проекту.