ДЕДЛАЙН: 8 грудня 2025 року
ДЕ: вся Україна
ГАЛУЗІ: громадський сектор, охорона здоров’я, для молоді
❗️Ми допомагаємо в оформленні та подачі заявки на цей грант❗️
Замовити оформлення грантової заявкиВідкриті запити для України від ЮНІСЕФ:
Просування психічного здоров’я шляхом нарощування потенціалу кадрового складу системи охорони здоров’я, адвокації за посилення лідерства та підтримки добробуту медичних працівників
Пріоритет 1. Навички первинної медичної допомоги, персоналу медичних університетів і коледжів та спеціалізованого кадрового складу у сфері психічного здоров’я посилені для надання якісних MHPSS-інтервенцій
Дія 1.1. Нарощування потенціалу медичних працівників, включно з персоналом медичних університетів і коледжів, щодо mhGAP:
-
ГО проводитиме очні тренінги mhGAP у Києві, використовуючи стандартний навчальний план ВООЗ (включно з модулями для дітей/підлітків), надаючи пріоритет викладацькому складу медичних коледжів відповідно до узгодженої з ВООЗ стратегії розширення mhGAP на медичні коледжі та, у міру можливості, персоналу закладів первинної медичної допомоги.
-
Тренінги проводитимуть тренери-майстри ВООЗ з проведенням передтестів і післятестів. Має бути проведено щонайменше 4 тренінгові сесії, якість контролюватиметься через післятести. Якість/прогалини в застосуванні mhGAP працівниками первинної медичної допомоги відстежуватимуться за допомогою рекомендованого ВООЗ національного інструменту/механізму супервізії та пулу супервізорів. ГО здійснюватиме адвокацію, щоб навчені працівники отримали щонайменше 3 супервізії, та відстежуватиме відсоток тих, хто їх отримує.
-
Розширення mhGAP на медичні коледжі: ГО проведе орієнтаційну зустріч з усіма медичними коледжами в областях із цільовими громадами для представлення mhGAP у переддипломній освіті медсестер та два онлайн-воркшопи щодо розробки навчального плану медичного коледжу. Навчальний план має бути інтегрований у переддипломну освіту медсестер до кінця проєкту.
Дія 1.2. Нарощування потенціалу спеціалізованого кадрового складу та керівництва закладів, що надають послуги з MHPSS і дитячої психіатрії, через онлайн-вебінари:
-
ГО проводитиме онлайн-вебінари (та очні сесії, якщо доречно) у межах Національної програми «Як ти?» (ініціатива Першої леді) у співпраці з Координаційним центром з питань психічного здоров’я при Кабінеті Міністрів, МОЗ, НСЗУ; ґрунтуючись на серії «Спеціалізована служба для дітей і підлітків у сфері психічного здоров’я» спільно з ESCAP. Від ГО очікується підтримка логістики та моніторингу 17 вебінарів. Теми та запрошені спікери будуть попередньо відібрані ESCAP, мережею партнерів та ЮНІСЕФ.
Дія 1.3. Підтримка проєкту «Посилення спеціалізованих послуг у сфері психічного здоров’я для дітей і підлітків в Україні» у співпраці з King’s College London і національними стейкхолдерами.
-
ГО підтримуватиме залучення національних експертів з психічного здоров’я до розробки моделі надання послуг, навчальних модулів та перегляду навчальних програм для спеціалізованих послуг у сфері психічного здоров’я для дітей і підлітків; а також організовуватиме національні консультації з різними стейкхолдерами для перегляду та оновлення навчальної програми і навчальних матеріалів.
-
ГО підтримуватиме спеціалізований тренінговий воркшоп для підвищення кваліфікації існуючих фахівців психічного здоров’я для роботи з дітьми, підлітками та їхніми родинами. Два підготовчі цикли впровадження будуть підтримані для поетапного вдосконалення навчальної програми на основі відгуків учасників (наприклад, якісних інтерв’ю) та оцінки результатів навчання (наприклад, тестування знань і навичок). Двотижневий воркшоп поєднуватиме лекційні компоненти й активності зі здобуття практичних навичок; залучатиме 30 учасників у кожній ітерації (загалом 60 учасників). Два цикли впровадження також можуть бути використані як модель «підготовки тренерів».
Дія 1.4. Адвокація для лідерів і менеджерів у сфері охорони здоров’я щодо психічного здоров’я через «Школу лідерства в галузі психічного здоров’я».
-
У співпраці з Координаційним центром та МОЗ ГО організує Школу лідерства в галузі психічного здоров’я для до 100 керівників закладів, лідерів медичних університетів та регіональних/муніципальних директорів з охорони здоров’я. Теми заходу будуть узгоджені з ЮНІСЕФ.
Пріоритет 2. Працівники охорони здоров’я у відібраних пріоритетних громадах мають доступ до психосоціальної підтримки у робочому середовищі для поліпшення добробуту.
Дія 2.1. Сесії з психічного здоров’я та психосоціальної підтримки для лікарів і медсестер.
-
ГО організує сесії з психологами для медичних працівників, які працюють у закладах у проєктних громадах – для підтримки їхнього добробуту, управління та профілактики стресу, вирішення наявних труднощів у сфері психічного здоров’я. Там, де потрібно, будуть залучені психіатри. Послуги будуть закуплені у приватних провайдерів, які використовують методики, засновані на доказах (наприклад, КПТ), і підтверджені ЮНІСЕФ. Результати відстежуватимуться через знеособлене опитування клієнтів.
-
ГО також впровадить Програму управління стресом для медичних працівників щонайменше в 5 закладах як групову, інформовану доказами інтервенцію, адаптовану з WHO Self-Help Plus (SH+) і «Doing What Matters in Times of Stress», що складається з 3–5 структурованих щотижневих сесій. Моніторинг включатиме перед- і післяоцінювання (очно або телефоном) та короткі опитування задоволеності. У поданій концептуальній ноті має бути запропонована структурована рамка моніторингу й оцінки для відстеження запропонованих інтервенцій та їхнього впливу.
Дедлайн: 03 грудня 2025
Терміни реалізації проєкту: грудень 2025 – січень 2027.
Деталі ТУТ
Посилення перинатальної допомоги шляхом нарощування потенціалу кадрового складу системи охорони здоров’я, впровадження комплексного, економічно ефективного та доказового гендерно чутливого пакета послуг і підвищення якості допомоги
Пріоритет 1: Медичні працівники та керівники закладів отримують знання й навички для впровадження комплексного пакета економічно ефективних, доказових, гендерно чутливих перинатальних послуг і для підвищення якості допомоги під час надання перинатальних медичних послуг
Дія 1.1: Нарощування потенціалу персоналу щодо економічно ефективних, доказових інтервенцій для покращення перинатальної допомоги
-
ГО підтримуватиме проведення навчальних модулів для медичних працівників, які включатимуть навчальні модулі на основі сценаріїв (онлайн-лекції), поєднані з практичними очними воркшопами, зосередженими на найбільш поширених і найбільш значущих прогалинах, що були визначені на основі даних НСЗУ, скарг пацієнтів, моніторингових візитів ЮНІСЕФ–НСЗУ, сесій з підвищення кваліфікації, соціального моніторингу та зовнішніх звітів.
-
Зміст тренінгу включатиме: знеболення під час пологів; ІПК; ведення прееклампсії/еклампсії; профілактику/лікування післяпологової кровотечі та інші теми.
-
Формат: гібридний (основні вебінари в записі + очні воркшопи).
-
Від ГО очікується залучення міжнародних і національних експертів, визначених ЮНІСЕФ, для розробки змісту навчальних модулів, які будуть затверджені ЮНІСЕФ, НСЗУ та МОЗ перед впровадженням тренінгу.
Для розробки навчальних модулів ГО у координації з ЮНІСЕФ залучить через онлайн-консультації відповідні міжнародні й національні асоціації зі спеціалізованою експертизою у сфері материнського та неонатального здоров’я та у розробці навчальних матеріалів, такі як EFCNI/GFCNI, Ірландський альянс неонатального здоров’я та інші.
-
Цільові заклади: пологові будинки, перинатальні центри, дитячі лікарні, що обслуговують пріоритетні громади, підтримані KfW (список цільових громад у додатку).
Дія 1.2: Підтримка керівників закладів у впровадженні покращень якості допомоги:
-
Керівники закладів будуть забезпечені через сесії з нарощування потенціалу та наставництво для розробки Плану підвищення якості для свого закладу охорони здоров’я, що охоплюватиме системні питання, такі як якість допомоги, ІПК, планування обладнання/медикаментів, узгодження з НСЗУ, фінансове планування, маршрутизація пацієнтів та внутрішня/зовнішня комунікація.
-
Розробка та впровадження плану підвищення якості ґрунтуватимуться на рекомендаціях, сформульованих під час моніторингових візитів (див. вихід 3), включатимуть SMART-індикатори, здійснюватимуться робочою групою з якості допомоги лікарні та, як очікується, будуть відстежуватися ГО.
Пріоритет 2: Пілотний аудит материнської та перинатальної смертності проведено у вибраній кількості закладів охорони здоров’я
Дія 2.1: Пілотування використання рекомендованої ВООЗ клінічної методології аудиту материнських смертей у вибраних закладах охорони здоров’я:
-
ГО пілотуватиме рекомендовану ВООЗ клінічну методологію аудиту материнських смертей у 4–5 лікарнях.
-
ГО запропонує операційну методологію для впровадження рекомендованої ВООЗ методології, задокументує процеси пілоту, результати, отримані уроки та операційні висновки, а також запропонує практичні підходи для масштабування інтервенції на національному рівні.
Пріоритет 3: Впровадження найкращих практик відстежується, а вплив вибіркового укладання контрактів на мережу та ефективність надавачів перинатальних послуг оцінюється (пакети №7n, пов’язані з охороною здоров’я матері, новонародженого та дитини)
Дія 3.1:
-
ГО підтримує спільні моніторингові візити НСЗУ–ЮНІСЕФ до надавачів перинатальних послуг (пакети з охорони здоров’я матері, новонародженого та дитини №7n), щоб оцінити вплив вибіркового укладання контрактів на мережу надавачів, надання послуг та ефективність, а також відстежити якість наданої допомоги матері та новонародженому.
-
Моніторингові візити здійснюватимуться моніторинговими командами з використанням чітко визначеного інструменту й методології, що завершуватиметься моніторинговими звітами з доказовими висновками для спрямування оптимізації мережі та рішень щодо контрактування для пакетів №7 і №8, зі специфічними рекомендаціями, включно з цільовими діями для покращення ефективності маршрутів пацієнтів, якості допомоги та ефективності.
-
Інструмент і методологія, які використовуватимуть у цьому проєкті моніторингові команди, будуть скориговані на основі консультацій із технічними експертами ЮНІСЕФ, НСЗУ та МОЗ. Інструмент і методологія застосовуватимуть партисипативний підхід, що забезпечує широке залучення, командну роботу, зворотний зв’язок для закладу охорони здоров’я та сталий розвиток практики.
-
Рекомендації моніторингових візитів будуть використовуватися для відстеження та моніторингу прогресу, виявленого в якості допомоги та у застосуванні доказових практик, задокументованих під час повторних моніторингових візитів до вибраних закладів охорони здоров’я.
-
Принаймні 2 візити на рік буде проведено, і щонайменше 7 закладів буде охоплено під час реалізації проєкту.
-
ГО забезпечить логістику спільних моніторингових візитів. ГО тісно координуватиме роботу з виконавчим партнером, відповідальним за нарощування потенціалу щодо грудного вигодовування. Така співпраця узгодить зміст навчання, модальності нагляду та моніторингові механізми, позиціонуючи ці дві інтервенції як єдиний і цілісний пакет для медичних працівників, що підсилює безперервність допомоги матері та новонародженому.
Дедлайн: 04 грудня 2025
Деталі ТУТ
Просування відновлення, чутливого до потреб дітей і молоді: посилення стратегічного планування, бюджетування та державних інвестицій для розвитку людського капіталу
Відповідно до свого мандату та РПД, ЮНІСЕФ надаватиме фінансову допомогу та здійснюватиме нагляд для національних громадських організацій з метою досягнення таких результатів.
Загальна мета полягає у зміцненні національних і субнаціональних систем для планування, бюджетування та державних інвестицій, щоб зусилля з відновлення покращували повсякденний доступ до освіти, раннього розвитку дитини, соціального захисту та соціальних послуг — створюючи безпечні, інклюзивні громадські середовища та можливості для участі. Ці покращення дадуть можливість дітям, молоді та сім’ям повертатися, залишатися і процвітати, сприяючи справедливому відновленню людського капіталу та сталому розвитку.
Це включає посилення узгодженості між стратегічним плануванням, ПФМ (під керівництвом Мінфіну) та ПІМ (спільно координованим Мінрозвитку, Мінекономіки та Мінфіном), забезпечуючи при цьому, що інструменти DREAM використовуються належним чином як платформа даних та інформації в межах Єдиної цифрової інтегрованої інформаційної системи.
Результат UNSDCF: До 2029 року люди, особливо вразливі групи, отримують вигоду від збільшення інвестицій у людський капітал та більш справедливого доступу до сильніших систем соціальних послуг і соціального захисту.
Результат КДП ЮНІСЕФ: До 2029 року більше дітей та молоді мають доступ до належних, інклюзивних, участь-орієнтованих, гендерно- та шок-чутливих систем і програм соціального захисту, які реагують на вікові та соціально-економічні вразливості та наслідки війни.
Пріоритет 1: Посилено національний потенціал для орієнтованих на дітей державних фінансів та управління інвестиціями. Національні системи стратегічного планування, ПФМ (Мінфін) та ПІМ (Мінрозвитку–Мінекономіки–Мінфіну) посилено для підтримки орієнтованого на дітей і людський капітал відновлення, із чіткими, практичними та доступними рекомендаціями для субнаціональних органів влади. Це безпосередньо сприяє Виходу 5.1.1 КДП, забезпечуючи доказове, прозоре та інклюзивне бюджетування та інвестування, узгоджене з принципами PF4C.
Показові індикатори:
-
Національні рекомендації з ПІМ і пов’язані з DREAM інструкції для користувачів та матеріали підтримки відображають людський капітал, соціальну політику та аспекти соціальних послуг.
-
Міжвідомчі координаційні механізми (Мінрозвитку–Мінфін–Мінекономіки–МОН–Мінсоц тощо) створені та посилені для пріоритизації інвестицій у соціальний сектор та інтеграції PF4C.
-
Стандартизовані інструменти планування та бюджетування / керівництва для користувачів ухвалені або згадуються у комунікаціях Мінрозвитку та Мінфіну, забезпечуючи узгодження між вимогами ПФМ, процедурами ПІМ (як частини ширшої системи ПФМ) і практиками орієнтованого на дітей бюджетування.
Пріоритет 2: Регіональні та субнаціональні інституції підготовлені до PF4C та чутливого до дітей планування і управління державними інвестиціями. Регіональні агентства розвитку та Центри досконалості з управління державними інвестиціями функціонують як сталі, узгоджені з MinDev платформи для нарощування потенціалу, наставництва та обміну знаннями у центрованому на дитині, молоді та громаді плануванні, бюджетуванні та інвестуванні. Забезпечується координація з іншими міністерствами. Цей результат робить внесок у Результат CPD 5.2.3 шляхом зміцнення регіональних систем надання послуг для дружнього до дітей бюджетування та впровадження PF4C.
Показові індикатори:
-
100% Регіональних агентств розвитку та Центрів досконалості, підтриманих проєктом, інтегрують навчальні модулі PF4C, ПФУ (MinFin), стратегічного планування та PIM (MinDev–MinFin–MinEconomy) у свою пропозицію послуг.
-
Регіональний персонал здатний підтримувати громади у підготовці та впорядкуванні інвестиційних портфелів, орієнтованих на дітей та людський капітал, на основі бюджетних і соціальних даних.
-
Створені регіональні навчальні мережі для просування послідовного центрованого на дитині планування та моніторингу в межах PIM та ширших рамок PFM.
Пріоритет 3: Пілотовано та інституціоналізовано модель локальних інвестицій, інформовану PF4C та орієнтовану на людину. Модель нарощування потенціалу PFM (MinFin) та PIM (MinDev–MinEconomy–MinFin), інформована PF4C та орієнтована на людину, спільно розроблена та пілотована з відібраними громадами, покращуючи їхню спроможність визначати пріоритети, розраховувати вартість та готувати інвестиції, які зміцнюють місцеві системи соціальних послуг і відновлення для дітей, молоді та сімей. Модель розроблена для масштабування через очолювані MinDev Регіональні агентства розвитку та Центри досконалості PIM.
Показові індикатори:
-
Практична, очолювана урядом модель підтримки / нарощування потенціалу PF4C–PFM–PIM задокументована (підхід, шаблони, настанови) та підтверджена через пілотне впровадження.
-
Учасницькі громади демонструють покращену здатність готувати, розраховувати та обґрунтовувати інвестиційну пропозицію, узгоджену з інтересами дітей, пов’язану з національними робочими процесами PIM і таку, що відповідає вимогам PFM від MinFin.
-
Модель схвалена для масштабування через Регіональні агентства розвитку, Центри досконалості PIM та інші платформи/центри у тісній координації та партнерстві з ключовими міністерствами.
Дедлайн: 08 грудня 2025
Деталі ТУТ

