ДЕДЛАЙН: 16 вересня 2025 року
ДЕ: вся Україна
ГАЛУЗІ: громадський сектор, освіта
❗️Ми допомагаємо в оформленні та подачі заявки на цей грант❗️
Замовити оформлення грантової заявкиКомісія ЄС приймає заявки на тему «Роль громадянської освіти для зміцнення громадянської та демократичної участі та підтримки спільних європейських цінностей».
Освіта має забезпечити молодь компетентностями для їхнього особистого, соціального, професійного та громадянського розвитку й залучення, надаючи їм змогу робити внесок у демократії зараз і в майбутньому, формуючи активних, залучених і творчих громадян, які усвідомлюють спільні цінності та здатні поліпшити своє життєве середовище. На цьому наголошується у Висновках Ради 2023 року щодо внеску освіти і професійної підготовки у зміцнення спільних європейських цінностей і демократичного громадянства.
В умовах зростання соціального занепокоєння, політичної поляризації та, в деяких випадках, недостатнього залучення молоді до демократичного життя, постає потреба в ефективних освітніх і тренінгових інструментах, які підвищують рівень громадянського залучення, демократичної участі та довіри до демократичних процесів. Поставлено запитання: як різні типи громадянської освіти (включно з комбінацією формальної, неформальної та інформальної освіти) можуть підвищити рівень демократичних знань і заохотити молодь до активнішої участі у своїх громадах та демократичному прийнятті рішень?
Це включає розвиток громадянських компетентностей згідно з Рекомендацією Ради 2018 року щодо ключових компетентностей для навчання впродовж життя і включає, наприклад:
-
формування знань і розуміння спільних європейських цінностей, обов’язків і відповідальності громадян;
-
розвиток критичного мислення для розуміння сучасних подій та історії;
-
розуміння соціального та культурного різноманіття і того, як національні ідентичності формують європейську;
-
здатність і готовність конструктивно взаємодіяти з іншими в спільних чи публічних інтересах і в процесах ухвалення рішень;
-
підтримку рівності, різноманіття, культури миру та ненасильства.
Мета теми – подвійна:
-
Зрозуміти та посилити – через інноваційні методики, перевірені успішними проєктами – громадянські знання молоді (розуміння демократичних інституцій і процесів) та демократичні установки, а також їхній досвід, готовність і можливості залучатися до громадської діяльності й брати участь у громадському житті, підтримуючи культуру діалогу, демократичних дебатів і толерантності.
-
Оцінити ефективність викладацьких методів, що сприяють формуванню громадянських знань, установок і залученості, щоб забезпечити розвиток обізнаних та активних громадян.
Очікування від пропозицій:
-
Розглядати навчання в формальному освітньому середовищі та, за можливості, вивчати неформальне навчання (наприклад, позакласні активності, волонтерські проєкти, молодіжні клуби тощо).
-
Основний акцент – на формальній освіті. Неформальна освіта розглядатиметься як додаткова цінність, зокрема в контексті співпраці між обома типами навчання.
-
Включати молодь із вразливих і невразливих груп, враховувати гендерні аспекти залучення: бар’єри й можливості для молодих жінок і чоловіків.
-
Віковий діапазон: 15–29 років.
Пропозиції повинні також:
-
Розробити, випробувати та оцінити методики у формальній або формальній + неформальній освіті (наприклад, трансформаційне й орієнтоване на дії навчання, участь учнів у розробці політик шкіл тощо).
-
Використовувати змішані методи досліджень (якісні + кількісні), зокрема рандомізовані контрольовані випробування для перевірки ефективності втручань.
-
Залучати молодь до розробки цих методик, у т.ч. цифрових ігрових освітніх інструментів.
-
Підготувати покрокові інструкції для впровадження методик у формальній і, за можливості, неформальній освіті, спрямованих на підвищення громадянської активності, культури дебатів, толерантності, розуміння демократичних інституцій і процесів.
-
Створити рекомендації для закладів освіти, викладачів, органів влади, включаючи: методологію, зміст, підготовку викладачів, набір дидактичних матеріалів, інструменти оцінювання для виявлення прогалин у впровадженні.
Проєкти мають сприяти досягненню всіх таких очікуваних результатів:
-
Політики, освітні та навчальні установи, викладачі отримують краще розуміння ефективного навчання, викладання та оцінювання громадянської освіти, підкріпленого дослідженнями з соціальних і гуманітарних наук (SSH), як у формальній, так і у формально-неформальній освіті.
-
Вони також набувають ґрунтовного розуміння впливу громадянської освіти (формальної та/або неформальної) на громадянське та демократичне залучення молоді віком 15–29 років — через різні форми участі в громадському та політичному житті, з урахуванням молоді з уразливих груп і гендерних відмінностей у бар’єрах та можливостях.
-
Вони отримують чітке уявлення про ефективні механізми співпраці між акторами формальної та/або неформальної освіти для забезпечення якісної громадянської освіти.
-
Зростає обізнаність щодо можливостей упровадження компетентнісних, трансформаційних (що сприяють розвитку критичного мислення та особистісного зростання) та орієнтованих на дії (що стимулюють активне громадянське залучення та демократичну участь) педагогічних підходів до громадянської освіти, включно з інноваційними методиками навчання.
Для кого
Для зареєстрованих юридичних осіб з країн програми “Горизонт Європа” (в тому числі Україна).
Сума
Бюджет на 2025 рік: 10 500 000 євро.
Розмір грантів для окремих проєктів: від 3 000 000 до 3 500 000 євро.
Дедлайн
-
16 вересня 2025 року.
Деталі
Деталі та консультації за номером +38 032 226 78 90