ДЕДЛАЙН: 27 лютого 2025
БЮДЖЕТ: 5 258 066 євро
❗️Ми допомагаємо в оформленні та подачі заявки на цей грант❗️
Замовити грант під ключСфера застосування
Сектори європейських ЗМІ відіграють вирішальну та цінну роль у Європі. Проте вони стикаються з багатьма проблемами. Частково внаслідок цифрового переходу, коли читачі переходять на онлайн-джерела, а традиційні новинні видання втрачають доходи від реклами, економічна стійкість професійної журналістики опинилася під тиском. Багато засобів масової інформації на місцевому рівні, а також тих, хто ставив свої суспільні інтереси вище прибутку, були змушені закритися, послаблюючи медіа-плюралізм і створюючи ризики для нормального функціонування демократії.
Тема 2. «Журналістське партнерство – плюралізм» Окрім суто економічного аспекту, незалежні медіа сприяють дотриманню основних принципів свободи та плюралізму ЗМІ. Ця тема має на меті захистити сектори ЗМІ, які мають особливе значення для демократії та громадянської участі, такі як місцеві та регіональні ЗМІ, громадські ЗМІ, журналістські розслідування та організації, що доставляють новини суспільного інтересу. Підтримка буде націлена на організації з досвідом роботи в ЗМІ для надання каскадних грантів (тобто повторного надання/підтримки третім особам).
Очікувані результати
- Збільшення інновацій та креативності в бізнес-моделях, процесах журналістського виробництва та процесах розповсюдження;
- Підвищення життєздатності професійно створеного журналістського контенту.
- Підвищення інтересу до професійно створеного журналістського контенту серед різних соціальних груп, мовних груп і вікових груп;
- Підвищена стійкість, плюралізм і редакційна незалежність на рівні ЄС таких секторів, як місцеві, регіональні та громадські медіа, медіа-розслідувачі або медіа, що спеціалізуються на темах суспільного інтересу.
- Підвищення стійкості організацій, що працюють у цільових медіа-секторах, і захист медіа-ландшафту.
- Поліпшення впровадження нових технологій у цільових секторах ЗМІ, оскільки це сприяє плюралізму ЗМІ та різноманітності медіа-ландшафту.
- Розвиток сховищ знань про медіа-сектори, які доставляють новини суспільного інтересу (наприклад, шляхом виявлення територій із низьким рівнем забезпечення високоякісним контентом та/або в яких плюралізм ЗМІ є напруженим).
Ця тема охоплює сектори ЗМІ, які особливо актуальні для демократії. Певним секторам, які відіграють важливу роль у демократичних дебатах, бракує засобів для адаптації до цифрового середовища, а такі явища, як скорочення редакцій чи медіапустелі, можуть призвести до погіршення плюралізму. Таким чином, їм потрібна підтримка, щоб покращити своє становище, адаптувати свої методи, продовжувати надавати громадянам джерело оригінальної звітності з перших рук, підтримувати підзвітність осіб, які приймають рішення, і, зрештою, сприяти більш різноманітному та незалежному сектору.
Діяльність, яку можна фінансувати
Пріоритети
Пропозиції мають запровадити схеми фінансування для ЗМІ та незалежної журналістики. Можуть бути запропоновані супутні заходи. Організації-заявники повинні бути в змозі створити схеми фінансування (підтримка третіх сторін), орієнтовані на засоби масової інформації, організації та, якщо необхідно, на професіоналів, і таким чином, щоб покращити плюралістичний медіа-ландшафт у всьому Європейському Союзі. Особливо заохочуються до подання заявок некомерційні організації та організації громадянського суспільства.
Запропонована діяльність має бути зосереджена на секторах ЗМІ, які мають особливе значення для демократії та громадянської участі, тобто ролі, яку вони відіграють у зміцненні демократії, формуванні суспільних дебатів і принесенні переваг своїй аудиторії та спільнотам, замість того, щоб зосереджуватися лише на прибутку. Для цілей цього конкурсу ці сектори, зокрема:
- Місцеві та регіональні ЗМІ
- Незалежна та журналістська розслідування
- Організації, що надають новини суспільного інтересу/публічну журналістику (наприклад, громадська, юридична та громадянська журналістика та ЗМІ, новини, що підвищують прозорість ЗМІ)
Кандидати повинні представити, розробити та впровадити схему фінансування каскадних грантів (тобто повторне надання/підтримка третім особам) для незалежних ЗМІ та організацій, які переважно працюють в одному чи кількох із цих секторів. Вони охоплять якомога більше областей і медіа-організацій.
Вони повинні зосереджуватися на діяльності, яка сприяє підтримці, покращенню або трансформації роботи цільових сторін. Діяльність, серед іншого, може складатися з:
- Інновації в редакційній продукції (наприклад, формати, контент), висвітлення та моделі доходу
- Поліпшення дистрибуції та розповсюдження новин
- Розвиток і залучення аудиторії та стратегії побудови спільноти
- Розробка технічних засобів, що застосовуються до вищевказаних тем
- Тренінг за вищевказаними темами
Запровадження схеми фінансування є обов’язковим. Схему фінансування можна доповнити супутніми заходами, якщо це доцільно та на основі аналізу потреб вибраного підсектору/секторів. Такі супутні заходи можуть включати, наприклад, розробку деонтологічних стандартів і стандартів управління, готовність бюджету, розробку критеріїв і показників, що обрамляють їх підтримку, сховища знань, юридичні консультації або навчання. У заявці має бути пояснено, як запропонована діяльність буде спрямована на вирішення визначених проблем.
Пропозиції мають бути зосереджені на Європейському Союзі, зокрема на регіонах із низьким рівнем надання конкретних новин, описаних вище, або на медіа-ринках, де медіа-плюралізм є напруженим. Потреби невеликих редакцій також можуть бути задоволені.
Діяльність повинна включати конкретні результати та встановлювати чіткі, об’єктивно перевірені та кількісно вимірювані показники ефективності на середньостроковий та кінець проекту. Оцінений вплив має бути більш точним, ніж сума доступних каналів розповсюдження, і повинен бути обґрунтований детальним планом охоплення, а також доказом зацікавленості цільових груп.
Усі проекти мають відповідати загальноприйнятим професійним медіастандартам. Вибрані стандарти та відповідний механізм їх забезпечення мають бути вказані в пропозиції та підтверджені підписаною Декларацією про стандарти та незалежність (додається до форми заявки). У випадках підтримки редакційної роботи треті сторони повинні працювати з повною редакційною незалежністю.
Усі Партнерства повинні враховувати екологічний слід діяльності, яку вони пропонують, і, де це доречно, описувати стратегії для забезпечення більш сталого та екологічно безпечного медіа-сектору.
Узяти участь
Ми допомагаємо оформити та зареєструвати вашу організацію як партнера від України для участі у міжнародних грантових програмах Європейської Комісії.