ДЕДЛАЙН: 19 червня 2024 року
ДЕ: вся Україна
ГАЛУЗІ: громадський сектор
❗️Ми допомагаємо в оформленні та подачі заявки на цей грант❗️
Замовити оформлення грантової заявки“Підтримка громадянського суспільства в Україні” є компонентом цивільної підтримки в рамках Норвезької Nansen Support Programme, що має на меті посилити спроможність українських організацій громадянського суспільства ставити та досягати цілей розвитку, які сприятимуть зусиллям з раннього відновлення та реформам демократичного врядування.
У рамках цього конкурсу Norad шукає заявників з підтвердженим досвідом розбудови потенціалу організацій громадянського суспільства через мережування, тренінги та малі грантові програми.
Громадянське суспільство розуміється як сфера, відокремлена від сім’ї, державного та приватного секторів, де люди об’єднують зусилля на добровільних засадах з метою просування власних інтересів та прав інших людей. Під терміном “організації громадянського суспільства (ОГС)” у цьому конкурсі розуміються українські неурядові організації, мережі, організації на базі громад, незалежні медіа організації, релігійні організації, профспілки, жіночі організації, організації людей з інвалідністю, політичні партії, спортивні та культурні організації та інші неприбуткові організації.
Проекти, що фінансуються в рамках цього конкурсу, повинні сприяти досягненню конкретної цілі 1, а також конкретних цілей 2 та/або 3, або обох. Нижче наведено перелік основних очікуваних результатів за кожною з трьох конкретних цілей. Заявники можуть вільно вибирати з меню основних очікуваних результатів, а також визначати власні очікувані результати.
Конкретні цілі та перелік основних очікуваних результатів:
1. Посилення організаційної спроможності українських організацій громадянського суспільства (ОГС). Перелік основних очікуваних результатів:
-
Посилено спроможність ОГС в управлінні проектами, лідерстві та управлінні людськими ресурсами (включаючи системи психосоціального благополуччя).
-
Посилено спроможність ОГС у фінансовому менеджменті, фандрейзингу та диверсифікації джерел фінансування для розбудови довгострокової фінансової стійкості/сталості.
-
Покращено спроможність ОГС у сфері досліджень, комунікації, навчання та звітування.
-
Створені та посилені нові та існуючі коаліції та мережі ОГС для співпраці між регіонами, секторами та сферами досягнення результатів (включаючи обмін знаннями, взаємне навчання; прийняття, використання та документування знань та найкращих практик у громадянському суспільстві).
2. Посилити спроможність українських ОГС сприяти інклюзивному та сталому відновленню на всіх рівнях управління. Перелік основних очікуваних результатів:
-
Посилено спроможність ОГС застосовувати ґендерно-орієнтовані інструменти планування, бюджетування та моніторингу у діяльності з відновлення, а також залучення жінок до процесу прийняття рішень.
-
Посилено спроможність ОГС надавати недискримінаційні соціальні послуги, що відповідають потребам громадян (у тому числі у сфері психічного здоров’я).
-
Посилено спроможність ОГС використовувати інструменти прозорості для моніторингу та адвокації державних витрат на відновлення, включаючи підтримку місцевих та регіональних незалежних ЗМІ та журналістських розслідувань.
-
Посилено спроможність ОГС робити внесок в інклюзивний ринок праці, включаючи розвиток відповідних компетенцій робочої сили, соціальний діалог та моніторинг під керівництвом працівників.
-
Посилено спроможність ОГС підтримувати примирення, соціальну згуртованість та соціальну справедливість у громадах.
-
Посилено спроможність ОГС до посилення громадської участі у захисті довкілля/ клімату.
3. Посилення спроможності українських ОГС брати участь в адвокації, формуванні політики та нагляді за реформами демократичного врядування. Перелік основних очікуваних результатів:
-
Посилено спроможність ОГС проводити дослідження та аналіз з метою інформування громадськості та формування політики.
-
Посилено спроможність ОГС робити внесок у довгострокові та систематичні антикорупційні зусилля.
-
Посилено життєздатність та незалежність місцевих та регіональних медіа-організацій, включаючи захист жінок у ЗМІ та журналістів-розслідувачів.
-
Посилено спроможність ОГС надавати громадянську освіту та навчання.
Надання базових послуг, таких як послуги з охорони психічного здоров’я, підтримується лише в рамках ширших заходів, таких як підвищення обізнаності, адвокація, розширення прав і можливостей та ініціативи з реформування.
Для кого
Потенційними грантоотримувачами є ОГС/неурядові організації (міжнародні, українські, норвезькі або інші іноземні).
Заявниками можуть бути одна організація або консорціум, що складається максимум з трьох організацій. У разі подання заявки консорціумом, одна організація повинна бути головним і контрактним партнером.
Якщо заявник є частиною міжнародної організації або альянсу, лише одна організація/відділення/філія може бути частиною заявки.
Цільовою групою цього конкурсу є українські ОГС, а також групи населення, які вони представляють, та кінцеві бенефіціари запланованих заходів.
Можливості
Norad не може дати чітких вказівок щодо розміру гранту. Norad має намір укласти обмежену кількість угод і наразі передбачає щорічний розмір грантів від 10 000 000 до 70 000 000 норвезьких крон. Бюджетні асигнування на підтримку громадянського суспільства в Україні становлять 70 000 000 норвезьких крон на 2024 рік. Norad зазвичай здійснює виплати річної суми гранту двічі на рік, спочатку після підписання угоди, а потім у разі доведеної фінансової потреби заявника.
В рамках цього конкурсу приймаються програми розбудови технічної та адміністративної спроможності українських ОГС. Малі гранти можуть включати підтримку адміністративних витрат та витрат, пов’язаних з розбудовою організаційної спроможності українських ОГС-реципієнтів.
Всі проекти повинні відповідати наступним критеріям:
-
Проект повинен відповідати цілям грантової програми та конкурсу і бути спрямований на задоволення визначеної потреби.
-
Проект повинен мати чітко визначені, реалістичні та вимірювані цілі, а заявки повинні містити опис поточної ситуації (базовий рівень) та індикатори, які дозволять здійснювати моніторинг та звітувати про результати.
-
Проект має бути економічно ефективним, і це має бути відображено в детальному бюджеті. Одержувач гранту не повинен отримувати прибуток від гранту.
-
Адміністративні витрати не повинні перевищувати 7 відсотків від загальної вартості проекту.
-
Проект повинен відповідати критеріям ОЕСР/КСР щодо офіційної допомоги розвитку (ОДР).