ДЕДЛАЙН: 19 липня 2024 року
ДЕ: вся Україна
ГАЛУЗІ: громадський сектор
❗️Ми допомагаємо в оформленні та подачі заявки на цей грант❗️
Замовити оформлення грантової заявкиБюро у справах демократії, прав людини та праці (DRL) Державного департаменту США оголошує відкритий конкурс для організацій, зацікавлених у поданні заявок на фінансування проектів, спрямованих на підтримку зусиль громадянського суспільства щодо забезпечення ефективного громадського контролю над збройними силами, службами безпеки та правоохоронними органами Уряду України.
Цей проект буде спрямований на забезпечення того, щоб громадянське суспільство мало належні можливості для контролю сектора безпеки. Проект має бути спрямований на визначення шляхів для діалогу та створення ефективних механізмів координації з відповідними структурами Уряду України. Він також має сприяти розумінню як в уряді, так і серед громадянського суспільства та громадськості того, що громадський контроль над сектором безпеки є критично важливим. Прозоре та підзвітне врядування є життєво важливим для вступу України до Європейського Союзу та її майбутнього як незалежного, мирного та демократичного суспільства.
Усі програми мають бути спрямовані на вплив, який веде до реформ, і мати потенціал для сталого розвитку, що виходить за рамки ресурсів, виділених DRL. DRL надає перевагу уникненню дублювання попередніх зусиль, підтримуючи нові та креативні підходи. Це не виключає з розгляду проекти, які покращують або розширюють існуючі успішні проекти новим і додатковим чином.
DRL вимагає, щоб усі програми були недискримінаційними, і очікує, що виконавці включатимуть стратегії недискримінації осіб/організацій/бенефіціарів за ознаками раси, кольору шкіри, релігії, статі, гендерної ідентичності, гендерного самовираження, статевих ознак, сексуальної орієнтації, вагітності, національного походження, інвалідності, віку, генетичної інформації, сімейного стану, батьківського статусу, політичної приналежності чи статусу ветерана.
Цілі проекту можуть включати, але не обмежуватися ними:
-
стимулювання суспільного запиту на посилення громадського контролю над сектором безпеки;
-
створення ефективного механізму(ів) моніторингу та зворотного зв’язку, який(і) заохочує(ють) діалог між громадянським суспільством та структурами Уряду України як платформи для нагляду;
-
створення та впровадження комплексної дорожньої карти для громадського контролю над сектором безпеки під час та після війни.
Проект має сприяти проведенню регулярних консультацій між громадянським суспільством та урядом на національному та місцевому рівнях, у тому числі на звільнених територіях.
Для кого
DRL вітає заявки від американських та українських неприбуткових організацій/неурядових організацій (НУО) та громадських міжнародних організацій; приватних, державних та громадських вищих навчальних закладів; а також комерційних організацій та підприємств. У деяких випадках може виникнути потреба у співпраці з прибутковими організаціями.
При розробці конкурсних пропозицій заявники повинні враховувати наступні елементи:
-
Використовувати поточні зусилля у сфері реформування сектору безпеки в Україні, залучаючи всі зацікавлені сторони. Координувати зусилля з існуючими ініціативами та органами, що працюють у цій сфері як на місцевому, так і на міжнародному рівнях, зокрема, з зусиллями, що фінансуються США, такими як USAID та програми, що підтримуються Інститутом міжнародних відносин (INL).
-
Включити ретельний аналіз ризиків, а також плани безпеки та надзвичайних ситуацій, які враховують широкий спектр результатів, включно з можливістю подальшої військової ескалації.
-
Інтегрувати травмо-орієнтований підхід “не нашкодь” у розробку та загальну реалізацію програми. Такий підхід визнає унікальність травм, що впливають на цільових бенефіціарів, включаючи представників громадянського суспільства, а також самих суб’єктів сектору безпеки; повністю інтегрує травмоорієнтований підхід у політику, процедури та практики, а також прагне активно уникати повторної травматизації. У практичному сенсі, програма повинна передбачати заходи з охорони психічного здоров’я та психосоціальної підтримки для персоналу проекту, партнерів і бенефіціарів, а також відповідні асигнування в запропонованому бюджеті проекту.
-
Слід також розглянути можливість створення фонду підтримки та розробити чіткі критерії відбору, щоб врахувати можливі надзвичайні потреби персоналу, партнерів та бенефіціарів проекту.
Конкурсні пропозиції можуть включати:
-
Можливість для бенефіціарів застосувати свої нові знання та навички у практичній діяльності;
-
Залучення зворотного зв’язку та пропозицій від бенефіціарів при розробці заходів з метою посилення сталості програм та відповідальності учасників за результати проекту;
-
Внесок учасників у розробку планів сталого розвитку та систематичний перегляд планів протягом усього терміну реалізації проекту з внесенням необхідних коректив;
-
Спільне визначення ключових концепцій з відповідними зацікавленими сторонами та їхній внесок у проектну діяльність;
-
Систематичне спостереження за бенефіціарами через певні проміжки часу після завершення заходів для відстеження того, як бенефіціари зберігають нові знання, а також застосовують свої нові навички.
Діяльність може включати, але не обмежуватися наступним:
-
моніторинг та звітування про випадки порушень прав людини, такі як застосування надмірної сили, непроведення розслідувань та дискримінація;
-
виявлення та усунення випадків перевищення повноважень та зловживання необмеженим адміністративним розсудом з боку органів влади;
-
зменшення можливостей для урядової корупції, пов’язаної з сектором безпеки;
-
навчання громадянського суспільства найкращим практикам нагляду за сектором безпеки та розробка скоординованого підходу до збору даних з метою формування та оприлюднення чіткої статистики;
-
проведення адвокації щодо впровадження існуючих реформ, особливо у воєнний час, а також, за можливості, щодо розробки нових реформ у секторі безпеки, які поважають права людини, у консультаціях із зацікавленими сторонами у суспільстві;
-
навчання різних аудиторій, у тому числі громадськості, юристів, журналістів і співробітників сил безпеки, шляхом проведення спеціальних заходів з питань прав людини, пов’язаних з діяльністю сектору безпеки;
-
створення можливостей для обміну досвідом та вивчення відповідного воєнного та післявоєнного контексту щодо нагляду громадянського суспільства за сектором безпеки в аналогічних умовах;
-
проведення обмеженого обсягу досліджень з метою спрямування розвитку ефективних механізмів громадського контролю, в тому числі парламентського.
Сума
Загальний ліміт фінансування: $789 343
Період виконання: 24-36 місяців
Очікуваний час присудження гранту, за умови наявності коштів: 4 місяці