ДЕДЛАЙН: 3 вересня 2024 року
ДЕ: вся Україна
ГАЛУЗІ: громадський сектор
❗️Ми допомагаємо в оформленні та подачі заявки на цей грант❗️
Замовити оформлення грантової заявкиПоняття «зелене відновлення» трактується по-різному у різних секторах і по відношенню до різних громад, які відчули наслідки російської війни. Передусім, на офіційному рівні мова йде про екологічні засади відновлення економіки України, зокрема, енергетики, та еко-планування реконструкції зруйнованих об‘єктів, а також відбудову міст з урахуванням більш масштабного просторового бачення, що враховує кліматичні аспекти. Але громадські організації, які опікуються екологічними питаннями, нагадують про те, що відновлення нашої країни має базуватися на принципах наскрізності природоохоронної та кліматичної політики у всіх секторах, сталого розвитку і людиноцентричності, прозорого й ефективного використання донорських та цільових фондів державного бюджету, дотримання європейських екологічних інструментів планування, а також залучення громадськості та врахування інтересів територіальних громад (Позиція громадськості щодо зеленої відбудови України, Зелене повоєнне відновлення України: візії і моделі). Серед базових засад відновлення громадськість визначає, зокрема, безпечне довкілля для людини шляхом подолання наслідків російської війни для довкілля (Візія стійкості: пропозиції щодо громадського порядку денного до URC-2024).
Конкурс спрямовано на забезпечення «зеленої» складової у порядку денному відновлення територіальних громад із врахуванням різних ступенів наявних в них екологічних потреб та бачення самих жителів, що є пріоритетними завданнями для їхніх громад, і що потрібно для перших та наступних кроків зеленого відновлення після розмінування, знезараження та очищення територій.
Мета конкурсу – сприяти впровадженню екологічного компоненту у соціально-економічний розвиток територіальних громад задля належного відновлення, сталого розвитку і забезпечення довкіллєвої безпеки жителів громад.
Проєктна пропозиція може передбачати такі види діяльності (наведений перелік не є вичерпним):
-
впровадження складової «зеленого відновлення» у Плани відновлення та розвитку територіальних громад або до існуючих стратегій розвитку громад, які передбачають дії з відновлення;
-
впровадження механізмів стратегічної екологічної оцінки (СЕО) як інструменту стратегічного планування, задля включення екологічних пріоритетів в програми і плани відновлення та розвитку;
-
аналіз і напрацювання рекомендацій щодо впровадження екологічного мейнстріму в програмах відновлення та розвитку територіальних громад, передбачених законодавством України;
-
аналіз і напрацювання рекомендацій щодо актуалізації відповідних місцевих нормативно-правових актів на предмет наявності екологічної складової та приведення їх у відповідність до законодавства у сфері захисту довкілля;
-
аналіз потреб і можливостей громади, зокрема ресурсних, щодо запуску екологічних проєктів локального та міжмуніципального значення. Зокрема, у сфері зеленої енергетики, управління відходами, муніципального еко-транспорту, відновлення природно-заповідних фондів, захисту біорізноманіття тощо;
-
напрацювання базових аналітично-інформаційних документів для екологічної аргументації проєктів міжнародної технічної допомоги громадам, зокрема: екологічного профілю громади, мапування руйнувань внаслідок війни за допомогою інструментарію гео-інформаційних систем, аналізу потреб адаптації до зміни клімату, екологічного прогнозування розвитку зруйнованих екосистем, баз відкритих еко-даних тощо;
-
аналіз і напрацювання рекомендацій щодо відновлення і розвитку громад, на території яких здійснюється видобуток корисних копалин.
Учасники конкурсу мають передбачити інформування громадськості про хід виконання проєкту та його результати, поширення кращого досвіду (історій успіху), а також напрацьованих в ході реалізації проєкту підходів щодо опрацювання документів з відновлення громад.
До участі у проєктах, за обґрунтованої потреби, можуть бути залучені науковці (екологи, біологи, економісти тощо), профільні фахівці, експерти з питань європейської інтеграції, юристи, представники інших партнерських організацій.
Для кого
До участі у конкурсі запрошуються громадські організації, громадські спілки та благодійні організації, які мають щонайменше трирічний досвід практичної роботи з екологічними питаннями в територіальних громадах. Учасники конкурсу можуть бути зареєстровані у будь-якому регіоні України.
Термін реалізації проєкту – до 10 місяців. Орієнтовний термін початку реалізації проєктів – 20 жовтня 2024 р.
За підсумками конкурсу передбачається підтримати орієнтовно 10 проєктних пропозиції.
Діяльність за кожним проєктом має реалізовуватися у 1-3 територіальних громадах, обраних учасником конкурсу в межах однієї області. При цьому, проєктна діяльність має здійснюватися на територіях, які є підконтрольними владі України.
Сума
Загальний бюджет конкурсу – 10 274 500 гривень.
Оптимальний розмір гранту – 800 000 – 1 000 000 гривень.
Дедлайн
Останній термін подання проєктних пропозицій – 03 вересня 2024 року (15:00 за київським часом).
Оголошення результатів – до 3 жовтня 2024 року.
Проєктна пропозиція повинна містити такі додатки (додавати виключно за умови, якщо відповідна активність передбачена проєктною пропозицією):
-
перелік документів, з якими працюватимуть виконавці проєкту (нормативно-правові акти, програми, плани тощо);
-
розгорнутий план з описом конкретних заходів адвокатування прийняття розроблених рекомендацій та проєктів документів відповідним органом місцевого самоврядування чи його/їх посадовими особами;
-
лист(-и) підтримки від ОМС відповідної(-их) громад(-и), де здійснюватиметься проєктна діяльність;
-
листи від партнерських організацій, що засвідчують готовність партнерів взяти участь у реалізації проєкту та описують характер цієї участі;
-
стислі резюме ключових залучених фахівців.
Перевага надаватиметься проєктним пропозиціям, які:
-
виконуватимуться в/для територіальних громад, що зазнали руйнувань та негативних впливів на довкілля внаслідок бойових дій;
-
охоплюють якомога більшу кількість пріоритетів конкурсу;
-
будуть виконуватися у співпраці із органами місцевого самоврядування задля подальшого використання напрацьованих результатів.
Критерії, за якими буде здійснюватися оцінка проєктних пропозицій:
-
відповідність поданої проєктної пропозиції меті й пріоритетним напрямам конкурсу;
-
зрозумілість мети проєктної пропозиції, відповідність завдань та діяльності в межах проєкту його меті;
-
чітке обґрунтування в описі проєкту, які саме екологічні компоненти і в якій пріоритетності будуть у фокусі проєктної діяльності, і над якими саме документами працюватимуть виконавці проєкту;
-
прогнозований вплив проєкту на досягнення позитивних змін, залучення органів публічної влади й інститутів громадянського суспільства до досягнення цих змін;
-
комплексність підходів до вирішення проблем;
-
попередній досвід учасника конкурсу у проведенні діяльності, передбаченої проєктною пропозицією;
-
реалістичність виконання проєкту, наявність чіткого плану його реалізації, ефективність запропонованих механізмів реалізації проєкту, досяжність очікуваних результатів;
-
врахування принципів рівності і недискримінації у планованій проєктній діяльності;
-
життєздатність проєкту після завершення його реалізації.