ДЕДЛАЙН: 19 вересня 2024 року
ДЕ: вся Україна
ГАЛУЗІ: бізнес, місцеве самоврядування, громадський сектор
❗️Ми допомагаємо в оформленні та подачі заявки на цей грант❗️
Замовити оформлення грантової заявкиХвиля реновації Європейського зеленого курсу має на меті подвоїти темпи реновації будівель до 2030 року, що вимагає також значних інвестицій у громадський будівельний фонд. Відповідно до плану REPowerEU, спрямованого на поступову ліквідацію залежності ЄС від імпорту викопного палива, державний сектор покликаний відігравати ключову роль у скороченні енергоспоживання шляхом реконструкції будівель. Переглянута Директива з енергоефективності (EED) вимагає від державного сектору на місцевому, регіональному та національному рівнях щорічно скорочувати загальне кінцеве споживання енергії на 1,9% та щорічно оновлювати щонайменше 3% загальної площі опалювальних та/або охолоджувальних будівель, які мають бути перетворені на будівлі з майже нульовим споживанням енергії (nZEB) або будівлі з нульовими викидами (ZEB).
Наразі суттєвою перешкодою для збільшення темпів реновації в державному секторі є створення та підтримка в довгостроковій перспективі фінансової та технічної спроможності органів державної влади розробляти проекти. Зокрема, малі та середні муніципалітети часто не мають достатніх ресурсів для залучення персоналу до розробки проектів.
Викликом залишається підвищення рівня реконструкції громадських будівель до стандартів nZEB або ZEB та демонстрація зразкової ролі органів державної влади у декарбонізації своїх активів та просуванні на шляху до європейського переходу до чистої енергетики. Таким чином, на регіональному та національному рівнях необхідні структури сприяння (наприклад, єдині вікна або подібні), які можуть підтримати більшу кількість ініціаторів державних проектів у розробці та реалізації амбітних масштабних проектів з реновації в державному секторі, а також у використанні існуючих рішень. Досвід проектів технічної допомоги (ELENA, H2020 PDA, eee-f) показав, що для реалізації проектів сталої енергетики державним промоутерам необхідний цілий ряд компетенцій, а саме: знання технічних аспектів (енергоаудит, дизайн проекту), фінансового інжинірингу (енергосервісні контракти, поєднання різних джерел фінансування) та правових аспектів (об’єднання, пулінг, закупівлі, застосування енергосервісних контрактів).
Пропозиції для даного конкурсу повинні передбачати створення та функціонування регіональних/національних структур сприяння, наприклад, “єдиного вікна”, для прискорення хвилі реновації в державному секторі (наприклад, офісні будівлі, соціальне житло, школи, заклади дозвілля тощо), які б охоплювали більшу територію та пропонували органам державної влади комплексні, всеохоплюючі послуги від технічних, фінансових до юридичних консультацій, закупівель та забезпечення якості виконання робіт.
Заходи повинні бути чітко спрямовані на амбітну енергетичну модернізацію існуючих громадських будівель (наприклад, адміністративних будівель, лікарень, шкіл) відповідно до стандартів nZEB або ZEB, і повинні бути орієнтовані на юридичних осіб, що діють відповідно до публічного права (наприклад, органи державної влади, державні органи, оператори соціального/державного орендного житла і т.д.), як основних кінцевих бенефіціарів послуг, що будуть впроваджуватися.
Пропозиції повинні містити опис послуг, які будуть розроблені та запропоновані органам державної влади:
-
Спрощення процесу прийняття рішень для органів державної влади з метою стимулювання попиту на реновацію будівель та підвищення їх енергоефективності.
-
Проактивна робота з органами державної влади та визначення громадських будівель для енергетичної реновації.
-
Реконструкція будівель відповідно до стандартів НЗЕБ та ДБН відповідно до переглянутого Договору з енергоефективності.
-
Надання правової допомоги для полегшення та визначення пріоритетності об’єднання проектів з енергомодернізації будівель (що належать одній або кільком бюджетним установам) з метою підвищення рівня енергомодернізації в цілому та залучення приватних інвесторів.
-
Розробка ефективних процесів закупівель, що забезпечують виконання ремонтних робіт у встановлені терміни, уможливлюють об’єднання/масштабування ремонтних проектів та гарантують високу якість ремонтних робіт, а також сприяють використанню механізмів енергосервісних контрактів та фінансування третіми сторонами на довгостроковій договірній основі.
-
Підтримка фінансового інжинірингу для сприяння використанню фінансових та ринкових інструментів, таких як енергосервісні контракти, моделі рефінансування, зелені/білі сертифікати, схеми зобов’язань з енергоефективності, енергоефективність як послуга, а також для збільшення змішаного фінансування з державних та приватних джерел та використання джерел фінансування ЄС, таких як InvestEU, Фонд відновлення та сталого розвитку, а також фондів Політики згуртування ЄС, включаючи REACT-EU та Механізм справедливого переходу.
-
Систематичний збір, узагальнення та оцінка даних про енергоефективність громадських будівель для інформування про розробку місцевої, регіональної або національної політики та звітності.
Для кого
Заявки можуть бути подані одним заявником або консорціумом заявників з однієї з прийнятних країн (в тому числі Україна).
Очікуваний вплив:
-
Заявки, подані в рамках цієї теми, повинні містити конкретні результати, які будуть досягнуті в ході реалізації заходів, і демонструвати, як ці результати сприятимуть досягненню конкретних результатів теми. Ця демонстрація повинна включати детальний аналіз вихідних даних і набір добре обґрунтованих припущень, а також встановлювати чіткі причинно-наслідкові зв’язки між результатами та очікуваним впливом.
-
Результатом пропозиції має стати створення довгострокових структур сприяння, які будуть протестовані, впроваджені та функціонуватимуть наприкінці проекту, тобто реалізація проектів реновації відповідно до стандартів nZEB та ZEB.
Заявки повинні кількісно оцінювати свій вплив, використовуючи показники, перелічені нижче, де це доречно, а також інші показники ефективності конкретного проекту:
-
Кількість громадських будівель, відремонтованих відповідно до стандартів NZEB або ZEB за допомогою структур сприяння.
-
Середній відсоток економії енергії на один інвестиційний проект.
-
Кількість органів державної влади, яким надано підтримку за допомогою структур сприяння.
-
Додатковий обсяг фінансової підтримки (ЄС та/або приватні джерела), залучений на територію завдяки послугам з фасилітації.
-
Кількість прямо та опосередковано створених робочих місць.
Всі пропозиції, подані в рамках цієї теми, повинні також містити кількісну оцінку впливу, пов’язаного з наступними загальними показниками для підпрограми “Перехід до чистої енергії в Україні” LIFE:
-
Первинна економія енергії, спричинена проектом, у ГВт-год/рік.
-
Кінцева економія енергії, спричинена проектом, у ГВт-год/рік.
-
Виробництво енергії з відновлюваних джерел, ініційоване проектом (у ГВт-год/рік).
-
Скорочення викидів парникових газів (у т СО2-екв/рік).
-
Інвестиції у сталу енергетику (енергоефективність та відновлювані джерела енергії), спричинені проектом (кумулятивно, у млн. євро).
Вплив проектних пропозицій повинен бути продемонстрований під час реалізації проекту та протягом 5 років після його завершення.
Сума
Оптимальна сума гранту від 1 000 000 до 1 500 000 євро. Тим не менш, це не виключає можливості подання та відбору заявок на інші суми.
Дедлайн
19 вереся 2024 року.